Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Tren de mare viteză între Paris și Berlin

Tren de mare viteză între Paris și Berlin

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Actualitate socială
Data: 30 Mai 2022

Companiile de căi ferate SNCF (Franţa) şi Deutsche Bahn (Germania) au intenţia de a lansa o cursă directă de tren de mare viteză între Paris şi Berlin de la finele lui 2023, a anunţat marţi directorul companiei franceze, Jean-Pierre Farandou, transmite AFP.

„Oamenii acceptă să facă călătorii pe distanţe din ce în ce mai lungi. Există cu adevărat oameni care sunt dispuşi să stea cinci, şase, şapte ore într-un tren. Iar o călătorie pe ruta Paris-Berlin durează şapte ore”, a explicat directorul SNCF.

Iniţial va fi o cursă zilnică dus- întors pe această legătură care ar trece prin Frankfurt, cu trenurile germane de mare viteză ICE. Ulterior ar putea fi introdusă o a doua cursă zilnică dus-întors cu un TGV francez.

„Ceea ce constatăm în prezent este că pe rutele Paris-Milano şi Paris-Barcelona avem un grad de ocupare surprinzător. Pe ruta Paris-Milano, oferta s-a dublat odată cu venirea Trenitalia (compania publică italiană care din decembrie concurează cu TGV-urile franceze, n.r.) şi, în pofida acestui lucru, trenurile sunt pline”, a precizat Alain Krakovitch, director pentru TGV-Intercités la SNCF.

Dezvoltarea sistemului de transport pe calea ferată este o prioritate a Comisiei Europene. Planurile Bruxelles-ului prevăd adaptarea până în 2040 a tuturor liniilor feroviare principale la o viteză minimală de 160 km/h pentru trenurile de pasageri şi de 100 km/h pentru trenurile de marfă. Noi legături pentru trenuri de mare viteză considerate cruciale, cum ar fi Porto-Vigo sau Budapesta-Bucureşti, ar trebui să fie finalizate până la acea dată, iar marile aeroporturi ar trebui să fie sistematic legate la căile ferate. (C. Z.)