Necesitatea înfiinţării la nivel naţional a unei structuri specializate în intervenţii în situaţii de criză epidemiologică, microciparea animalelor din ferme şi modificarea legislaţiei, astfel încât să
Tren de mare viteză între Paris și Berlin
Companiile de căi ferate SNCF (Franţa) şi Deutsche Bahn (Germania) au intenţia de a lansa o cursă directă de tren de mare viteză între Paris şi Berlin de la finele lui 2023, a anunţat marţi directorul companiei franceze, Jean-Pierre Farandou, transmite AFP.
„Oamenii acceptă să facă călătorii pe distanţe din ce în ce mai lungi. Există cu adevărat oameni care sunt dispuşi să stea cinci, şase, şapte ore într-un tren. Iar o călătorie pe ruta Paris-Berlin durează şapte ore”, a explicat directorul SNCF.
Iniţial va fi o cursă zilnică dus- întors pe această legătură care ar trece prin Frankfurt, cu trenurile germane de mare viteză ICE. Ulterior ar putea fi introdusă o a doua cursă zilnică dus-întors cu un TGV francez.
„Ceea ce constatăm în prezent este că pe rutele Paris-Milano şi Paris-Barcelona avem un grad de ocupare surprinzător. Pe ruta Paris-Milano, oferta s-a dublat odată cu venirea Trenitalia (compania publică italiană care din decembrie concurează cu TGV-urile franceze, n.r.) şi, în pofida acestui lucru, trenurile sunt pline”, a precizat Alain Krakovitch, director pentru TGV-Intercités la SNCF.
Dezvoltarea sistemului de transport pe calea ferată este o prioritate a Comisiei Europene. Planurile Bruxelles-ului prevăd adaptarea până în 2040 a tuturor liniilor feroviare principale la o viteză minimală de 160 km/h pentru trenurile de pasageri şi de 100 km/h pentru trenurile de marfă. Noi legături pentru trenuri de mare viteză considerate cruciale, cum ar fi Porto-Vigo sau Budapesta-Bucureşti, ar trebui să fie finalizate până la acea dată, iar marile aeroporturi ar trebui să fie sistematic legate la căile ferate. (C. Z.)