Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială UE sparge monopolurile giganților din mediul online

UE sparge monopolurile giganților din mediul online

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Actualitate socială
Un articol de: Cristina Zamfirescu - 21 Noiembrie 2022

Noul regulament UE privind pieţele digitale (Digital Markets Act - DMA), care a intrat în vigoare la 1 noiembrie 2022, stabileşte obligaţii clare pentru platformele online mari care acţionează în calitate de „controlori ai fluxului de informaţie” sau „controlori de acces” (gatekeepers - platforme a căror poziţie dominantă online le face greu de evitat de către consumatori) pe piaţa digitală, pentru a asigura un mediu de afaceri echitabil şi mai multe servicii pentru consumatori.

Pentru a preveni practicile comerciale neloiale, aceste platforme vor trebui să le permită terţilor să interopereze cu serviciile lor, oferind utilizatorilor o gamă mai largă de opţiuni, aceștia nemaifiind limitaţi la o singură aplicaţie sau platformă. „Controlorii fluxului de informaţie” nu vor mai putea: să îşi clasifice propriile servicii sau produse într-un mod mai favorabil pe platformele lor („autofavorizare”); să împiedice utilizatorii să dezinstaleze cu uşurinţă orice soft­ware sau aplicaţie preîncărcată sau să instaleze aplicaţii sau magazine de aplicaţii terţe; să folosească datele cu caracter personal pentru publicitate direcţionată, fără consimţământul explicit al utilizatorului. Dacă un „controlor” nu respectă normele, comisia îl poate amenda cu până la 10% din cifra sa de afaceri globală totală din anul financiar precedent sau cu până la 20% în caz de nerespectare repetată.

DMA va începe să se aplice în termen de şase luni, adică din 2 mai 2023, iar cel târziu până la 3 iulie 2023 potenţialii „controlori de acces” vor trebui să notifice comisia. După desemnarea ca atare, aceștia vor avea termen până la 6 martie 2024 pentru a se conforma cerinţelor legii.