Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Deficitul de atenţie şi comunicarea la copii

Deficitul de atenţie şi comunicarea la copii

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Societate
Data: 31 Iulie 2012

Pentru că toate procesele psihice sunt interdependente, influenţându-se reciproc, la fel şi în momentul în care apar diferite tulburări la nivelul unuia dintre aceste procese, acestea pot atrage după sine manifestări specifice şi în cadrul altor procese.

Studiile arată că aproximativ 30% dintre copiii cu deficit de atenţie manifestă anumite întârzieri la nivelul dezvoltării limbajului oral, mai ales în sfera narării şi în cea a capacităţilor de denumire sau evocare verbală. Aceste manifestări sunt mai vizibile după vârsta de 8-9 ani, atunci când în mediul şcolar se face mai des apel la aceste funcţii ale limbajului oral.

În continuare aveţi câteva elemente important de luat în considerare la nivelul intervenţiei asupra limbajului şi comunicării la copiii cu tulburări de atenţie: diminuaţi numărul de instrucţiuni enunţate simultan, vorbiţi clar, într-un ritm moderat, făcând pauze, pentru a facilita înţelegerea; insistaţi pe cuvintele-cheie, verificaţi dacă copilul a înţeles ce i s-a spus înainte de a schimba subiectul, atrageţi-i copilului atenţia înainte de a-i vorbi, asiguraţi-vă că îşi priveşte şi îşi ascultă interlocutorul.

Dincolo de aceste aspecte, atât în terapia logopedică, cât şi în orice altă activitate desfăşurată de către copilul cu deficit de atenţie, este foarte importantă stimularea pozitivă a copilului, încurajarea şi recompensarea lui pentru fiecare lucru pozitiv pe care îl realizează în cadrul activităţii respective. (C.S.)