Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Historica Prima linie de metrou din lume

Prima linie de metrou din lume

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Historica
Un articol de: Cristina Zamfirescu - 31 Ianuarie 2023

Acum 160 de ani, la 10 ianuarie 1863, avea loc, la Londra, inaugurarea liniei metropolitane de transport subteran Metropolitan Underground Railway. Lucrarea de inginerie fără precedent a reprezentat prima linie de transport feroviar subteran din lume, care a pus bazele metroului londonez şi a altor sisteme subterane din lume, potrivit britishnewspaperarchive.co.uk. 

Tunelul lung de aproximativ 4,83 kilometri începea la staţia terminus a căii ferate Great Western Railway, numită Paddington, continua pe sub străzile South-Wharf şi Praed, traversa strada Edgware, apoi străzile Marylebone şi Euston, până la intersecţia King’s, tot traseul fiind subteran. De la King’s-cross s-a realizat o străpungere de-a lungul căilor Bag­nigge-wells şi Coppice-row, iar capătul se afla pe strada Farringdon, unde era staţia principală a capătului de est. Noua linie lega, astfel, orașul de la vest la est.

Inaugurarea a fost relatată de publicaţia „Wilts and Gloucestershire Standard” la 7 ianuarie 1863, care scria că „un grup select de 600-700 de doamne şi domni, invitaţi de către directori, a ajuns la Paddington şi a călătorit în două trenuri de-a lungul liniei, până la Farringdon”. Sâmbătă, 11 ianuarie 1863, linia a fost deschisă publicului şi, aşa cum relata „Illustrated Times”, mii de persoane şi-au satisfăcut curiozitatea încercând noua metodă de transport. S-a creat haos, întrucât staţiile au devenit supraaglomerate de pasagerii nerăbdători.