Stilul de viață are o influență enormă asupra sănătății noastre, atât fizice, cât și mentale. Rezultatele ştiinţifice ne arată cum factorii de risc alimentari, dar și obiceiuri ce țin de stilul de
Depresia ar putea fi tratată cu iaurt probiotic
Cercetătorii de la University College Cork, Irlanda, au descoperit că iaurtul probiotic, renumit pentru faptul că ajută la menţinerea sănătăţii tractului intestinal, ar putea fi utilizat şi în tratamentul contra depresiei. Aceştia susţin că bacteriile din tractul intestinal au un efect direct asupra sănătăţii creierului şoarecilor, iar acest efect ar putea să existe şi în cazul oamenilor. Dacă creierul uman este influenţat în acelaşi fel, savanţii irlandezi consideră că această descoperire ar putea conduce la un nouă modalitate de tratare a depresiei şi a altor maladii care cauzează apariţia stării de anxietate. "Afectând aceste bacterii intestinale, poţi obţine un spectru robust şi destul de larg de efecte asupra reacţiilor chimice cerebrale şi asupra comportamentului. Fără a extrapola, acest lucru deschide calea spre obţinerea unor noi terapii care ar putea trata bolile psihice. Pacienţii ar putea mânca un iaurt probiotic în loc să ia antidepresive", a declarat coordonatorul studiului.



.jpg)