Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×
Acasa Societate Sănătate Păstârnacul îmbunătățește activitatea plămânilor

Păstârnacul îmbunătățește activitatea plămânilor

Un articol de: Monahia Ecaterina Vicleanu - 11 Feb, 2019

Alături de morcov și de rădăcina de pătrunjel, rădăcina de păstârnac (Pastinaca sativa) este o legumă fină și parfumată, de culoare alb-gălbuie. Are gust dulce, ușor picant și foarte aromat. Păstârnacul conține vitaminele A, B1, B2, B9, C, K, fibre, potasiu, calciu, acid folic, cupru, iod, uleiuri volatile, săruri minerale, amidon, zaharuri etc.

Această rădăcină ajută la stimularea sistemului digestiv, previne constipația, balonarea, diareea și arsurile stomacale, previne osteoporoza, anemia, este un bun antioxidant, reduce riscul in­farctului și al hipertensiunii arteriale, reduce riscul apariției malformațiilor congenitale, ajută la eliminarea toxinelor din organism. Astfel, păstârnacul este de mare ajutor persoanelor cu afecțiuni renale, obeze sau care se confruntă cu celulita. Această leguminoasă stimulează sistemul imunitar, sistemul digestiv, pielea și nervii, totodată, îmbunătățește activitatea plămânilor ameliorând simptomele bolilor respiratorii.

Păstârnacul nu este indicat persoanelor în vârstă și celor care consumă medicamente pe bază de ibuprofen. Se folosește în special în sezonul rece, pentru a da o savoare aparte ciorbelor, supelor și mâncărurilor. Datorită conținutului de carbohidrați complecși, păstârnacul poate înlocui cu succes alimentele care au în compoziție o cantitate mare de amidon. Prin urmare, această rădăcinoasă se poate consuma în loc de cartofi, pâine albă, orez alb, paste.

Păstârnacul este ideal pentru garnituri. Se poate consuma alături de piept de pui, pește, carne de curcan, de vită sau alături de alte legume.

Supă cremă de păstârnac copt

Ingrediente: 700 g păstârnac, un bulb de usturoi, două felii de kaizer afumat, 100 ml smântână pentru gătit, 1 cartof, o ceapă roșie, ceapă verde.

Mod de preparare: Se pune la copt usturoiul necurățat într-o tavă pentru 10 minute, după care se curăță păstârnacul și se adaugă în tavă stropit cu un pic de ulei; se mai lasă cca 30 de minute la cuptor, după care se scot; după ce s-a răcit usturoiul se stoarce, obținându-se o pastă cu un gust deosebit. Într-o oală de supă se călește ceapa tăiată mărunt, se adaugă supă de pui, păstârnacul, cartoful, carnea afumată; se lasă la fiert până ce legumele și carnea sunt fierte. Se scoate carnea din supă și într-un blender se pasează legumele fierte împreună cu pasta de usturoi. În aceeași oală se pune supa pasată, smântâna pentru gătit și se mai dă un clocot. Se sărează, se piperează și se servește cu carnea tocată mărunt, ceapă verde și un strop de ulei de măsline.