La 25 noiembrie 2018, în anticiparea Centenarului Marii Uniri, un sobor impresionant de ierarhi, condus de Sanctitatea Sa Bartolomeu, Arhiepiscopul Constantinopolului-Noua Romă și Patriarh Ecumenic, și de Preafericitul Părinte Daniel, Patriarhul Bisericii Ortodoxe Române, consacra „singurul edificiu reprezentativ al Centenarului României reîntregite”. La șase ani de la acest moment istoric, în urma eforturilor susținute ale echipelor de muncitori, Catedrala Mântuirii Neamului se înfățișează în peisajul urban agitat al Capitalei ca o oază luminoasă de liniște, în care orice om poate să se oprească, să se regăsească pe sine în legătură tainică cu Dumnezeu, dătătorul a tot binele.
Austriecii sunt interesaţi de refacerea traseului „Mocăniţei“
Oamenii de afaceri austrieci sunt interesaţi să participe la refacerea căii ferate cu ecartament mic, din zona turistică a Văii Vaserului, distrusă de inundaţiile din ultima perioadă, a anunţat deputatul social-democrat de Maramureş, Dan Mihalache. Deputatul a arătat că, la sfârşitul săptămânii trecute, a participat la o întâlnire politică la Linz, în Austria, prilej cu care a constatat că oamenii de afaceri din această ţară sunt interesaţi să participe la refacerea tronsonului de cale ferată din defileul montan al Văii Vaserului. „Am constat că linia ferată cu ecartament mic, pe care circula Mocăniţa, este foarte cunoscută în Austria şi există o dorinţă sinceră de a se reface cât mai repede linia ferată distrusă de inundaţii. Am sugerat colegilor din ambasada noastră să organizeze la Viena un eveniment care să aibă ca temă salvarea Văii Vaserului. Sunt convins că oamenii de afaceri austrieci vor dori să contribuie financiar la salvarea acestui monument turistic al Maramureşului“, a declarat Dan Mihalache. Calea ferată cu ecartament mic de pe Valea Vaserului a fost construită în anul 1932, pentru a coborî din munte lemnul, de către coloniştii austrieci şi elveţieni, stabiliţi în Vişeul de Sus. Calea ferată măsoară peste 43 km şi parcurge defileul muntos de-a lungul Văii Vaserului, până în apropiere de Ucraina. Calea ferată a fost distrusă de inundaţii în proporţie de 80% şi este nevoie de refacerea acesteia în cel mai scurt timp, pentru a putea readuce din munte „Mocăniţa“, trenul blocat la kilometrul 24, în Valea Vaserului, din cauza distrugerii tronsonului feroviar.