Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Actualitate religioasă Știri Detectivii din România spun că principalii lor clienţi sunt străini

Detectivii din România spun că principalii lor clienţi sunt străini

Data: 15 Aprilie 2008

▲ Preşedintele Asociaţiei Naţionale a Detectivilor din România, Maria Bumbaru, spune că oamenii de afaceri sunt interesaţi să afle informaţii despre persoanele cu care încheie parteneriate sau contracte de asociere, dar şi despre propriii salariaţi ▲

Detectivii din România spun că principalii lor clienţi sunt investitorii străini, care îşi verifică partenerii de afaceri din ţară, dar că serviciile lor încep să fie solicitate de tot mai multe persoane fizice. Preşedintele Asociaţiei Naţionale a Detectivilor din România, Maria Bumbaru, a declarat, în cadrul unei întruniri organizate la finele săptămânii trecute, la Baia Mare, că există o cerere tot mai mare pentru serviciile oferite de agenţiile de detectivi particulari, acestea fiind, în prezent, cu mult peste capacitatea firmelor care activează în domeniu. „Protecţia afacerii a devenit extrem de importantă, iar managerii companiilor au început să conştientizeze acest lucru, mai ales că, după ce au întâmpinat probleme, au realizat cât de importante sunt investigaţiile profesionale pentru supravegherea concurenţei, a propriilor angajaţi şi pentru împiedicarea fraudelor economice“, a spus Maria Bumbaru. Preşedintele Asociaţiei Naţionale a Detectivilor din România a precizat că oamenii de afaceri sunt interesaţi să afle informaţii despre persoanele cu care încheie parteneriate sau contracte de asociere, dar şi despre propriii salariaţi. „Neglijenţa salariaţilor care se duc cu servietele pline cu documente importante la iubite sau prin restaurante poate costa. Sunt informaţii care trebuie protejate, iar aici intervine specialistul“, a spus Maria Bumbaru.

Reuşitele nu pot fi făcute publice

Sorin Orzac, unul dintre şefii de agenţie prezenţi la întâlnire, a declarat că un handicap al detectivilor îl reprezintă faptul că agenţiile nu îşi pot face reclamă, pe baza cazurilor pe care le rezolvă. „Nu putem să spunem nimic, pentru că avem un angajament de confidenţialitate faţă de clienţi. Însă, doar în ultimul an, noi am avut câteva sute de cazuri rezolvate din domeniul economic. Străinii care vin să investească în România ne cer să verificăm, de exemplu, dacă vreunul dintre oamenii cu funcţie în firmele care investesc are patima beţiei sau a jocurilor de noroc“, a spus Sorin Orzac. În prezent, la nivelul ţării, sunt înregistrate 25 de agenţii, iar majoritatea detectivilor provin din rândul poliţiştilor şi al foştilor ofiţeri din serviciile de informaţii.