La 25 noiembrie 2018, în anticiparea Centenarului Marii Uniri, un sobor impresionant de ierarhi, condus de Sanctitatea Sa Bartolomeu, Arhiepiscopul Constantinopolului-Noua Romă și Patriarh Ecumenic, și de Preafericitul Părinte Daniel, Patriarhul Bisericii Ortodoxe Române, consacra „singurul edificiu reprezentativ al Centenarului României reîntregite”. La șase ani de la acest moment istoric, în urma eforturilor susținute ale echipelor de muncitori, Catedrala Mântuirii Neamului se înfățișează în peisajul urban agitat al Capitalei ca o oază luminoasă de liniște, în care orice om poate să se oprească, să se regăsească pe sine în legătură tainică cu Dumnezeu, dătătorul a tot binele.
Tânărul rănit în urma prăbuşirii pasarelei de pe DN 1 a murit
▲ Deşi medicii l-au operat timp de opt ore, tânărul în vârstă de 24 de ani a decedat, ca urmare a multiplelor leziuni suferite ▲ O altă tânără, de 27 de ani, aflată la volanul autoturismului peste care s-a prăbuşit pasarela, a decedat imediat după producerea accidentului ▲
Tânărul de 24 de ani, rănit în accidentul produs săptămâna trecută pe DN 1, când basculanta unui camion a lovit o pasarelă pietonală, a murit duminică seara, a anunţat purtătorul de cuvânt al Spitalului Floreasca, Bogdan Opriţa. Potrivit medicilor, tânărul suferise un politraumatism în urma accidentului, fiind operat timp de opt ore, însă starea sa a rămas gravă şi a decedat duminică, în jurul orei 21:00. O altă tânără, de 27 de ani, aflată la volanul autoturismului peste care s-a prăbuşit pasarela, a decedat imediat după producerea accidentului, iar sora acesteia, de 21 de ani, a ajuns la spital cu fracturi deschise de femur şi gambă, starea ei de sănătate fiind, în prezent, stabilă. Basculanta camionului s-a ridicat accidental Potrivit unui comunicat de joi al Poliţiei Ilfov, autocamionul care a dărâmat pasarela aparţine unei societăţi comerciale din comuna Ciolpani, judeţul Ilfov. Conducătorul vehiculului, cu domiciliul în aceeaşi localitate, este şofer profesionist din anul 1979. Camionul a mers pe DN 1, dinspre Bucureşti către Ploieşti, aproximativ 400 m, până la pasarela pietonală, intrând de pe un drum lateral. Înainte de a ajunge în dreptul pasarelei, basculanta camionului s-a ridicat accidental şi a acroşat construcţia metalică, care s-a prăbuşit peste două maşini aflate în trafic. Cercetările poliţiştilor s-au bazat în special pe declaraţiile martorilor, deoarece, pe segmentul celor 400 de metri parcurşi de autocamion pe DN 1, nu există camere de supraveghere, cele mai apropiate fiind amplasate în Baloteşti şi Ciolpani. Imediat după producerea accidentului, şoferul a fost testat cu aparatul etilotest, rezultatul fiind zero. Modul în care a fost construită pasarela a devenit subiect de anchetă O comisie formată din membri ai Inspectoratului de Stat în Construcţii, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), ai proiectantului pasarelei, Search Corporation, ai executantului, Servomont Import Export SRL Craiova, şi un expert de la Universitatea Tehnică de Construcţii Bucureşti anchetează, în prezent, acest accident. Preşedintele comisiei, Eugen Ispas, a declarat că anchetatorii analizează toate condiţiile de proiectare, de execuţie, dispoziţiile de şantier şi recepţia lucrării. „Expertul independent care face parte din comisie a cerut termen o săptămână, pentru a analiza toate datele acestei anchete“, a declarat Eugen Ispas. Cu o zi înainte, preşedintele comisiei de anchetă explica că vina nu poate aparţine constructorului, dacă acesta a respectat proiectul. „În condiţiile în care un şofer merge cu bena ridicată, el este principalul vinovat. Dar, pentru concluziile finale, trebuie făcute o serie de verificări. Noi trebuie să analizăm cauzele accidentului, apoi să emitem nişte recomandări, pentru ca astfel de evenimente să nu mai aibă loc pe viitor“, a declarat Eugen Ispas.