La 25 noiembrie 2018, în anticiparea Centenarului Marii Uniri, un sobor impresionant de ierarhi, condus de Sanctitatea Sa Bartolomeu, Arhiepiscopul Constantinopolului-Noua Romă și Patriarh Ecumenic, și de Preafericitul Părinte Daniel, Patriarhul Bisericii Ortodoxe Române, consacra „singurul edificiu reprezentativ al Centenarului României reîntregite”. La șase ani de la acest moment istoric, în urma eforturilor susținute ale echipelor de muncitori, Catedrala Mântuirii Neamului se înfățișează în peisajul urban agitat al Capitalei ca o oază luminoasă de liniște, în care orice om poate să se oprească, să se regăsească pe sine în legătură tainică cu Dumnezeu, dătătorul a tot binele.
Transportul public de călători între Bucureşti şi Ilfov s-a desfiinţat
Transportul public de călători, desfăşurat între Bucureşti şi Ilfov, precum şi prestaţia serviciului de transport public de călători pe traseele pre-orăşeneşti din judeţul Ilfov au încetat din 1 iulie, ca urmare a neîndeplinirii obligaţiilor prevăzute în protocolul care a expirat în urmă cu un an, informează un comunicat al Direcţiei Generale Operaţiuni, din cadrul Primăriei Municipiului Bucureşti
Reprezentanţii Primăriei Capitalei spun că această decizie are la bază două motive. Primul este că transportatorii privaţi, care acoperă integral traseele pre-orăşeneşti, au licitat şi câştigat dreptul de a efectua curse pe aceste trasee, în februarie 2008, şi au acţionat în judecată RATB, pentru concurenţă neloială. Al doilea motiv este că, de la data intrării în vigoare a protocolului, fostul Consiliu Judeţean Ilfov nu şi-a îndeplinit obligaţiile de plată, fapt notificat de către Primăria Generală a Capitalei la data de 13 iunie. La controlul efectuat de Curtea de Conturi s-a semnalat şi s-a cerut revizuirea acestei situaţii, în sensul intrării în legalitate. „Având în vedere că, la ora actuală, nu mai există bază legală pentru încheierea unui alt protocol şi faptul că traseele respective sunt atribuite unor operatori autorizaţi privaţi, s-a hotărât retragerea de către RATB a autobuzelor de pe traseele pre-orăşeneşti pe care se operează în prezent în Judeţul Ilfov“, se arată în comunicat. „Ştim că, în plan social, pot interveni unele neplăceri însă, din punct de vedere al eficienţei financiare, continuarea unui protocol fără nici o bază legală aduce doar prejudicii Consiliului General al Municipiului Bucureşti. Asigurăm cetăţenii de faptul că transportul va fi asigurat pe traseele respective de către alţi operatori autorizaţi privaţi“, se precizează în comunicat. Transportul public de călători s-ar putea relua din septembrie În urma discuţiei purtate de primarul general al Capitalei cu preşedintele Consiliului Judeţean Ilfov, Cristache Rădulescu, s-a hotărât ca plata datoriilor restante să fie efectuată în mod eşalonat, conform unui grafic stabilit de comun acord. „În luna august, se va mai organiza o licitaţie pentru desemnarea operatorilor de transport, la care va participa şi RATB. Dacă Regia va câştiga, traseele pre-orăşeneşti se pot reînfiinţa, din luna septembrie, cu liniile RATB“, a precizat primarul Sorin Oprescu. Franţa îşi deschide porţile muncitorilor români în 2012 Franţa şi-a deschis ieri piaţa muncii pentru ţările care au aderat la Uniunea Europeană în 2004 iar în cazul muncitorilor din Bulgaria şi România o decizie similară ar putea fi luată înainte de termenul limită de 30 decembrie 2012, a declarat ministrul francez al Imigraţiei, Integrării şi Identităţii, Brice Hortefeux, transmite BTA. În prezent, Franţa oferă 152 de locuri de muncă pentru români şi bulgari. Iniţial Franţa intenţiona să liberalizeze abia în 2009 piaţa muncii pentru cele 10 state membre care au aderat la UE în 2004 însă până la urmă s-a luat decizia devansării acestei date. Acelaşi lucru ar putea fi făcut şi în cazul muncitorilor din România şi Bulgaria, a apreciat Brice Hortefeux. Franţa a preluat marţi preşedinţia rotativă a Uniunii Europene.