400 de mii de euro pentru promovarea vinurilor româneşti
▲ În anul 2009, Ministerul Agriculturii va lansa un proiect de promovare a vinurilor autohtone pe piaţa românească, cele mai multe fonduri care vor fi cheltuite cu spoturi, reclame sau reportaje fiind de la UE ▲
Ministerul Agriculturii va lansa, anul viitor, un proiect, în valoare de 400.000 de euro, pentru promovarea la nivel naţional a vinurilor produse în România, prin organizarea unor simpozioane şi realizarea de reportaje sau reclame. „Este prima dată când demarăm un astfel de proiect. Până acum, au existat proiecte de promovare a produselor româneşti, dar acum o să ne bazăm strict pe acest domeniu. Scopul este de a face cât mai cunoscute printre consumatorii locali soiurile şi podgoriile româneşti. Aproximativ 50% din suma totală a proiectului de 400.000 de euro vor fi fonduri europene, 30% de la Guvern, iar restul banilor vor fi asiguraţi de către asociaţiile profesionale“, a declarat directorul de cabinet al Ministerului Agriculturii, Adrian Rădulescu, după o conferinţă de presă. El a adăugat că din 2010 România va primi de la Uniunea Europeană (UE) fonduri pentru promovarea vinurilor autohtone şi pe pieţele internaţionale. Potrivit datelor Organizaţiei Naţionale Interprofesionale Viticole (ONIV), România a exportat în acest an aproximativ 278.000 de hectolitri de vin în ţări precum Canada, China, Italia, Spania, Germania, Olanda sau Statele Unite ale Americii. Totodată, importurile s-au ridicat la circa 450.000 de hectolitri, iar livrările au fost făcute din ţări din afara UE. În România se consumă anual cinci milioane de hectolitri, în condiţiile în care producţia locală se va ridica, în acest an, la aproximativ 5,6 milioane, iar vânzările la 400-450 de milioane de euro, potrivit ONIV. „În perioada sărbătorilor de iarnă, vânzările de vin vor creşte cu 18-25%. Circa 70% din cantitatea consumată este deţinută de vinurile demi-seci, iar restul de cele seci“, a spus Petre Călin Mocanu, directorul executiv al ONIV. El a precizat că piaţa vinului este afectată de criza financiară mondială în sensul scăderii desfacerii şi a creşterii costurilor la input-uri (îngrăşăminte).