Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Strategie pentru o mai bună protecție a consumatorilor

Strategie pentru o mai bună protecție a consumatorilor

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Actualitate socială
Un articol de: Cristina Zamfirescu - 04 Decembrie 2025

Comisia Europeană a prezentat, recent, Agenda Consumatorului 2030, un plan strategic pe cinci ani care are între obiective claritatea legislativă pentru o creştere durabilă a protecţiei consumatorilor în Uniunea Europeană, informează EFE. Mai exact este vorba despre o adaptare a cadrului legis­lativ la actualele practici de piaţă, în care comerţul electronic ia amploare, cu patru priorități, potrivit comisarului pentru protecţia consumatorilor, Michael McGrath. 

Prima se referă la eliminarea obstacolelor transfrontaliere în cadrul pieţei unice, prin evaluarea regulamentului privind blocarea geografică, stimularea mobilității prin măsuri care să ajute consumatorii să compare tarife, îmbunătățirea accesului la servicii financiare transfrontaliere, inclusiv deschiderea de conturi într-un alt stat membru.

A doua prioritate va fi o lege a echităţii digitale, orientată împotriva practicilor de „manipulare” care îi determină pe consumatori să cheltuiască mai mulţi bani, a explicat McGrath. 

Cea de-a treia prioritate urmăreşte promovarea consumului durabil şi încurajarea ofertelor de produse sustenabile, facilitând durabilitatea şi reparabilitatea produselor, returnarea bunurilor neutilizate, pieţele second-hand şi startup-urile din economia circulară. 

Nu în ultimul rând, Comisia Europeană va acorda prioritate revizuirii regulamentelor pentru protejarea consumatorilor de operatorii economici care nu respectă normele şi companiile de concurenţa neloială.