Apelurile false la 112 vor putea fi localizate

Data: 17 Septembrie 2008

▲ Soluţia de localizare a apelurilor din reţele mobile către serviciul 112 va fi implementată până la data de 20 noiembrie, când sistemul va deveni complet funcţional, a declarat ministrul Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei, Károly Borbély ▲ Măsura localizării apelurilor va asigura o depistare rapidă a persoanelor care au nevoie de ajutor şi, totodată, va descuraja fenomenul îngrijorător cu care se confruntă România din acest punct de vedere, în condiţiile în care aproape 90% dintre apelurile efectuate la numărul de urgenţă 112 sunt false ▲

Soluţia de localizare a apelurilor din reţele mobile către serviciul 112 va fi implementată până la data de 20 noiembrie, când sistemul va deveni complet funcţional, a declarat ministrul Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei, Károly Borbély. Ieri, la sediul Serviciului de Telecomunicaţii Speciale (STS), operatorul care care administrează 112, a avut loc testarea oficială a acestei soluţii de localizare a apelantului, în cazul apelurilor către serviciul de urgenţă 112 efectuate din reţelele mobile. La începutul lunii august, ministrul declara că apelul de urgenţă 112 va fi funcţional la termenul stabilit de Comisia Europeană, în ceea ce priveşte localizarea apelurilor de pe telefoanele mobile. „Nu va fi activată nici o clauză pentru România din acest punct de vedere, pentru că termenele convenite cu CE vor fi respectate“, promitea ministrul Comunicaţiilor la acea dată. Localizarea apelurilor va descuraja „glumeţii“ Potrivit reprezentanţilor Ministerului Comunicaţiilor, măsura localizării apelurilor va asigura o depistare rapidă a persoanele care au nevoie de ajutor şi, totodată, va descuraja fenomenul îngrijorător cu care se confruntă România din acest punct de vedere, în condiţiile în care aproape 90% dintre apelurile efectuate la numărul de urgenţă 112 sunt false. Potrivit unei statistici prezentate de STS, anul trecut s-au înregistrat aproximativ 25 de milioane de apeluri nejustificate la numărul unic de urgenţă, fapt ce a poziţionat România pe primul loc în Uniunea Europeană din acest punct de vedere. La începutul lunii aprilie, România a primit o a doua scrisoare de avertizare de la Bruxelles, ce atrăgea atenţia asupra faptului că, în România, sistemul 112 nu permite localizarea celor care sună de pe telefonul mobil să anunţe o situaţie urgentă. La începutul lunii iulie, companiile Romtelecom şi HP România au fost selectate să furnizeze soluţii de captare şi localizare a apelurilor de urgenţă efectuate de pe telefoane mobile la numărul 112, valoarea celor două contracte urmând să se încadreze în limita a 11 milioane de lei. Legislaţia Uniunii Europene în materie de telecomunicaţii impune statelor membre să se asigure că serviciile de urgenţă sunt accesibile gratuit, formând numărul de urgenţă unic european 112. Statele membre trebuie să garanteze, de asemenea, disponibilitatea identificării locaţiei apelantului care foloseşte un telefon fix sau mobil, atunci când sună la acest număr.