Atitudine pozitivă a părinţilor față de învăţarea on-line

Data: 14 Mai 2020

Un studiu realizat de SuperTeach şi Open-I Research, în perioada 3-7 mai, şi prezentat într-o conferinţă de presă on-line relevă atitudinea pozitivă a părinţilor privind educaţia on-line. „(...) Aş menţiona atitudinea pozitivă a părinţilor cu privire la educaţia on-line. (...) Părinţii au fost foarte îngrijoraţi de întreruperea educaţiei, mai ales având în vedere că, atunci când s-a intrat în carantină, a fost o pauză mare de comunicare din partea profesorilor, iar din perspectiva copiilor, e interesant că pentru ei, lipsa şcolii a însemnat lipsa vieţii sociale”, a declarat Adina Nica, consultant strategie şi cercetare la Open-I Research, citată de Agerpres.

Întrebaţi în ce parte a procesului de învăţământ cred că ar fi utilă introducerea instrumentelor on-line, când copiii vor reveni la şcoală, 71% dintre respondenţi au spus că acestea ar ajuta în mare măsură în situaţii excepţionale: ninsoare, epidemii sau când se organizează secţii de vot. Legat de procesul de predare, unde nu există profesori calificaţi pentru anumite specialităţi, 45% dintre respondenţi consideră că instrumentele on-line ar ajuta într-o mare măsură, iar 33%, într-o mică măsură.

Părinţii au fost un segment „foarte afectat” de schimbările din starea de urgenţă, întrucât „nu a fost vorba numai de a schimba jobul, de a munci de acasă sau unii chiar şi-au pierdut jobul, ci dintr-odată s-au trezit cu copiii acasă şi cu mult mai multe activităţi de făcut, de la gătit şi a petrece timpul cu ei la ajutor în învăţare şi în adaptarea la tehnologie”.

(Oana Nistor)