Autorităţile ieşene sunt gata să demareze modernizarea Aeroportului Internaţional

Data: 17 Iulie 2008

▲ „Acum avem toate documentele în regulă. Ministrul Vosganian m-a asigurat că fondurile pentru prima tranşă, în valoare de 20 de milioane de euro, sunt disponibile“, a declarat prefectul judeţului, Marius Bodea ▲ Modernizarea Aeroportului Iaşi vizează realizarea unei piste flexibile, în lungime de 3 mii de metri, şi modernizarea actualei aerogări ▲ Totodată, aeroportul va avea şi un terminal cargo, ce va prelua 200 de tone de mărfuri zilnic, şi un depozit de carburanţi cu o capacitate de 500 de tone, care să permită operarea unui flux sporit de aterizări-decolări ▲

Prefectul interimar al judeţului Iaşi, Marius Bodea, a declarat că Aeroportul Internaţional Iaşi va primi, până la începutul lunii viitoare, finanţarea necesară pentru începerea lucrărilor de modernizare. Şeful Prefecturii ieşene a afirmat că aşteaptă ca fondurile să fie alocate de Ministerul Economiei şi Finanţelor, întrucât a fost finalizat transferul de terenuri între Consiliul Judeţean şi Ministerul Apărării, care deţinea 22 de hectare de teren în zona Aeroportului Internaţional Iaşi. „Acum, avem toate documentele în regulă. Ministrul Vosganian m-a asigurat că fondurile pentru prima tranşă, în valoare de 20 de milioane de euro, sunt disponibile“, a declarat prefectul interimar Marius Bodea. În schimbul celor 22 de hectare teren, pe care MAp le deţinea în apropierea Aeroportului Internaţional, Consiliul Judeţean a cedat 9 hectare de teren, aflate în perimetrul Staţiunii de Cerecetare-dezvoltare pentru creşterea bovinelor Dancu. Schimbul a fost necesar pentru demararea lucrărilor de reparare şi modernizare a Aeroportului Internaţional Iaşi. Valoarea lucrărilor, estimate să se deruleze pe aproximativ trei ani, va fi de 200 de milioane de euro. În perioada lucrărilor, aeroportul nu va mai fi operaţional timp de jumătate de an. Vor fi modernizate pista, aerogara şi va fi construit un terminal cargo pentru mărfuri Modernizarea Aeroportului Iaşi vizează realizarea unei piste flexibile, în lungime de 3 mii de metri, şi modernizarea aerogării. Potrivit reprezentanţilor Consiliului Judeţean, pista flexibilă va fi construită după modelul celei existente pe aeroportul din Frankfurt, pentru aceasta fiind necesară suma de 50 de milioane de euro. De asemenea, aerogara va avea o suprafaţă de 16 mii de metri pătraţi la sol, pentru fluxurile de pasageri şi utilităţi, şi 12 mii de metri pătraţi la subsoluri, pentru benzile de bagaje. Spre deosebire de actuala aerogară, care are un singur flux comun pentru pasageri şi bagaje, viitoarea aerogară va avea şase fluxuri independente de acces pentru pasageri, unul pentru VIP, un flux pentru echipaje şi un altul pentru personalul de deservire a aeroportului. De asemenea, în apropierea Aeroportului Internaţional Iaşi va fi construit un hotel, în parteneriat cu agenţi economici. Potrivit proiectului, Aeroportul Internaţional Iaşi va avea şi un terminal cargo, care va prelua 200 de tone de mărfuri zilnic. Totodată, pe aeroport va fi instalat un depozit de carburanţi cu o capacitate de 500 de tone, care să permită operarea unui flux sporit de aterizări-decolări. Actualul aeroport a fost construit în urmă cu 36 de ani În prezent, Aeroportul Iaşi, construit în urmă cu 36 de ani, are o pistă de decolare-aterizare betonată, de 1.800 de metri lungime şi 30 de metri lăţime, prevăzută cu două acostamente a 7,5 metri, asfaltate, o cale de rulare de 135 de metri lungime şi 15 metri lăţime, precum şi o platformă cu patru locuri de parcare, fapt ce permite operarea numai cu avioane de capacitate mică. Autorităţile au considerat că este necesară modernizarea Aeroportului Internaţional Iaşi, deoarece judeţul are o complexă activitate economică, cultural-ştiinţifică, turistică şi administrativă.