Biserica îşi dezvoltă activităţile sociale

Un articol de: Ioan Bușagă - 19 Ianuarie 2012

Ieri a avut loc conferinţa de lansare a strategiei în domeniul serviciilor sociale a Arhiepiscopiei Bucureştilor. La eveniment au participat reprezentanţi ai principalilor furnizori de servicii sociale din Arhiepiscopia Bucureştilor.

Strategia în domeniul serviciilor sociale a Arhiepiscopiei Bucureştilor reprezintă un document-cadru în funcţie de care principalii furnizori de servicii sociale din eparhie îşi vor desfăşura activitatea în următorii trei ani. "Strategia în domeniul serviciilor sociale a Arhiepiscopiei Bucureştilor are la bază ca motivaţie morala creştină, porunca Mântuitorului Iisus Hristos cu privire la iubirea aproapelui, care constituie motivaţia interioară a persoanelor implicate în social, ce vor avea un rol important în implementarea acestei strategii la nivelul tuturor parohiilor, protopopiatelor, mănăstirilor şi ONG-urilor Bisericii Ortodoxe Române din Arhiepiscopia Bucureştilor. Era nevoie de o planificare strategică în acest domeniu de activitate, ţinând cont de contextul socio-economic de azi. Spun aceasta pentru că procesul de elaborare a unei strategii ne ajută să vedem unde suntem, ceea ce dorim să facem în viitorul apropiat şi cum ajungem să ne atingem obiectivele pe care vrem să le îndeplinim", a precizat diaconul Ionuţ Viorel Iordăchescu, consilier eparhial în cadrul Sectorului social-filantropic şi misionar al Arhiepiscopiei Bucureştilor. Strategia cuprinde trei direcţii de dezvoltare strategică: prima o reprezintă dezvoltarea infrastructurii sociale; a doua, formarea profesională continuă pentru personalul propriu, adică a personalului implicat în social; iar a treia direcţie o reprezintă diversificarea serviciilor sociale, în funcţie de nevoile şi grupurile vulnerabile existente în Arhiepiscopia Bucureştilor, şi dezvoltarea parteneriatelor cu instituţiile care sunt active în domeniul social, furnizori privaţi şi publici de servicii sociale. O strategie laică, adaptată cerinţelor Bisericii La procesul de elaborare a strategiei care a durat un an au participat aproximativ 100 de persoane, au fost organizate şapte workshop-uri şi au avut loc întâlniri cu persoanele din teritoriu implicate în social, pentru ca rezultatul final să fie unul realist, să plece de la posibilităţile reale şi să fie aplicate nevoilor reale. "Majoritatea instituţiilor performante şi eficiente folosesc un plan strategic ca instrument de lucru. Biserica, prin misiunea şi viziunea ei, îşi propune să facă lucrurile mai bune, de aceea, noi ne-am inspirat dintr-un model laic, am luat ceea ce este bun şi am dat un conţinut nou, adaptând strategia la nevoile actuale ale Bisericii. Prin acest lucru nu încercăm să fim în competiţie cu nimeni, ci doar cu noi înşine", a adăugat diaconul Ionuţ Viorel Iordăchescu. Conferinţa este acţiune în cadrul proiectului "Reţea teritorială de furnizori creştini de servicii sociale - parteneri strategici în domeniul incluziunii sociale" şi a fost organizată de Arhiepiscopia Bucureştilor, în colaborare cu Federaţia Filantropia şi Organizaţia Internaţională de Caritate Creştin-Ortodoxă, IOCC România.