Campanie împotriva educării prin televizor
Preşedintele Consiliului Naţional al Audiovizualului (CNA), Răsvan Popescu, a informat, luni, că la cea de-a 27-a reuniune a Platformei Europene a Autorităţilor de Reglementare (EPRA), desfăşurată la Riga, în perioada 14-16 mai, a prezentat campania „Nu lăsa copilul educat de televizor“.
„A fost o campanie apreciată, mai ales că a fost o campanie integrată, care a avut o dimensiune audiovizuală, a avut trei clipuri de prevenire a părinţilor să nu-şi lase copiii singuri în faţa televizorului, au fost trei clipuri pe televizor, unul pe radio şi, în acelaşi timp, noi am editat şi o broşură destinată copiilor şi învăţătorilor şi pe care am distribuit-o în şcoli“, a spus Răsvan Popescu. De asemenea, el a amintit că această campanie derulată de CNA a presupus şi trimiterea de cărţi poştale părinţilor, pe tema efectelor televiziunii asupra copiilor. „Toate acestea au fost privite cu interes. Deşi nu avem în lege acest atribut de educaţie media, noi am demarat o serie de lucruri practice, am intuit rolul practic pe care îl putem avea“, a declarat preşedintele CNA. Răsvan Popescu şi doi membri ai CNA au participat la cea de-a 27-a reuniune a Platformei Europene a Autorităţilor de Reglementare (EPRA), desfăşurată în perioada 14-16 mai, la Riga. Printre temele dezbătute de participanţii la reuniune, reprezentanţi ai autorităţilor de reglementare în audiovizual din Uniunea Europeană s-au numărat: „Educaţia media şi organismele de autoreglementare: de la o abordare represivă, la un demers pro-activ în domeniul protecţiei minorilor“, „Formele ilicite de publicitate: redefinirea limitelor ca urmare a adoptării directivei serviciilor media audiovizuale“, „Transpunerea prevederilor directivelor serviciilor media audiovizuale: consecinţele practice ale inversării criteriilor tehnice subsidiare ale jurisdicţiei“; „Informaţii la zi despre politicile europene referitoare la media“.