Canalul navigabil Dunăre-Bucureşti prinde contur
▲ Ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, a anunţat că Guvernul a aprobat hotărârea prin care Canalul Dunăre-Bucureşti a fost preluat, de la Ministerul Mediului, de Ministerul Transporturilor, şi a fost transformat - ca obiectiv de investiţie - din canal de irigaţie, în canal navigabil ▲ „În aproximativ o lună de zile, vom începe realizarea studiului de fezabilitate, pentru a demara cât mai repede construcţia“, a precizat Ludovic Orban ▲
Guvernul a aprobat transferarea Canalului Bucureşti-Dunăre, din subordinea Ministerului Mediului în cea a Ministerului Transporturilor, urmând ca studiul de fezabilitate pentru realizarea unui canal navigabil să demareze în aproximativ o lună de zile, a anunţat ministrul Transporturilor, Ludovic Orban. „Guvernul a aprobat hotărârea prin care Canalul Dunăre-Bucureşti a fost preluat, de la Ministerul Mediului, la Ministerul Transporturilor, şi a fost transformat, ca obiectiv de investiţie, din canal de irigaţie, în canal navigabil. În aproximativ o lună de zile, vom începe realizarea studiului de fezabilitate, pentru a demara cât mai repede construcţia“, a precizat Ludovic Orban. După finalizarea canalului, va fi demarată construirea a două porturi În urmă cu două luni, directorului general al Companiei Naţionale a Canalelor Navigabile Constanţa, Sorin Cupşa, declara că, după finalizarea canalului Dunăre-Bucureşti, va fi demarată construirea a două porturi, în sudul şi estul Capitalei. „Proiectul iniţial prevedea ca, după finalizarea acestui canal, început înainte de â89, Bucureştiul să aibă două porturi: unul în sudul Capitalei, în localitatea 1 Decembrie, şi unul în estul Capitalei, la Glina“, declara Sorin Cupşa. Directorului Companiei Naţionale a Canalelor Navigabile Constanţa a precizat că lucrările la Canalul Dunăre-Bucureşti vor începe, cel mai probabil, în 2009, pentru finalizarea acestui proiect fiind necesare circa 450 de milioane de euro. Autorităţile susţin că, la finalizarea Canalului Dunăre-Bucureşti, proiect estimat să se deruleze pe o perioadă de circa trei ani, Capitala va avea un port cu o capacitate de 16 milioane de tone pe an, în localitatea 1 Decembrie, şi unul de 4 milioane de tone, la Glina. Ideea transformării Bucureştiului în port a fost lansată în 1929 Lucrările la canalul Dunăre-Bucureşti au început în 1986, pe baza unui proiect realizat în 1982. Ideea a fost lansată, însă, în 1929, când Parlamentul de la acea vreme a adoptat o lege privind construirea unui canal, care să transforme capitala României în port la Dunăre. Construcţia efectivă a demarat abia în timpul regimului comunist, imediat după finalizarea canalului Dunăre-Marea Neagră. Până în 1990, s-au realizat peste 70% din lucrări. După decembrie 1989, proiectul a fost abandonat, iar, din 1994, a intrat, în mod oficial, în conservare.