Clase mai aglomerate la oraş şi clase desfiinţate la ţară
Ministrul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, Daniel Petru Funeriu, s-a întâlnit cu reprezentanţii sindicatelor din învăţământ pe 5 ianuarie pentru a discuta despre modalităţile privind aplicarea ordonanţei referitoare la reducerea posturilor din învăţământ. La întâlnire au participat Gheorghe Isvoranu şi Marius Nistor de la Federaţia Sindicatelor Independente din Învăţământ „Spiru Haret“, Aurel Cornea şi Liviu Marian Pop de la Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ, Constantin Ciosu şi Teodor Fârţonea de la Federaţia Educaţiei Naţionale, Răzvan Bobulescu şi Anton Hadăr de la Federaţia Sindicală Alma Mater.
Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului (MECTS) a propus mai multe măsuri, sub formă de proiect, precum stabilirea obligaţiei de catedră pentru toţi directorii şi directorii adjuncţi la 6-12 ore/săptămână, în funcţie de mărimea şcolii. Această măsură permite economisirea a 2.200 norme. O altă propunere, conform MECTS, este renunţarea la reducerea normei didactice de predare cu 2 ore/săptămână, pentru personalul didactic cu gradul didactic I cu o vechime în învăţământ de peste 25 ani, ceea ce ar duce la o economie de aproximativ 8.000 de norme. Prin majorarea efectivelor minime de preşcolari/elevi care permit dobândirea personalităţii juridice a unităţilor de învăţământ s-ar mai recupera1.000 de norme. O altă propunere este organizarea claselor I, V, IX din unităţile de învăţământ din mediul urban la limita maximă prevăzută de Legea învăţământului nr. 84/1995, republicată, cu modificările şi completările ulteriore. Setul de propuneri a fost realizat de către direcţiile din Ministerul Educaţiei. Marţi, 12 ianuarie, va urma o nouă rundă de consultări cu federaţiile sindicale, la sediul Ministerului Educaţiei. Daniel Funeriu a anunţat, în urma întâlnirii cu reprezentanţii sindicaliştilor din educaţie, că va discuta, printr-o teleconferinţă, cu inspectorii şcolari judeţeni despre setul de măsuri privind reducerea personalului din educaţie care ar trebui să fie „o îmbinare“ între măsurile adoptate la nivel central, dar şi de la nivelul inspectoratelor.