Consfătuirea profesorilor de religie din județul Brăila
La Așezământul social-filantropic „Sfântul Mare Mucenic Pantelimon”-Lacu Sărat din județul Brăila s-a desfășurat joi, 16 septembrie 2021, consfătuirea anuală a profesorilor de religie din acest județ. Întâlnirea a fost prezidată de Înaltpreasfințitul Părinte Casian, Arhiepiscopul Dunării de Jos.
Profesorii s-au întâlnit cu ierarhul în Sala de festivități „Sfântul Ioan Evanghelistul” din cadrul Așezământului eparhial Lacu Sărat.
În cadrul consfătuirii, Înaltpreasfințitul Părinte Casian a susţinut o reflecţie teologică cu privire la formarea şi lucrarea misionară a profesorului de religie în şcoala românească, ne-a transmis părintele Rareș Bucur, consilier eparhial.
În continuare, participanții au analizat retrospectiv activitățile din anul școlar trecut și au abordat diferite teme, printre care şi implicarea profesorilor de religie în parteneriatele educaţionale dintre parohii şi şcoli. „Întâlnirea a stat sub semnul luminii învățăturii Mântuitorului Iisus Hristos, Care totdeauna prețuiește, îi primește, îi ascultă și îi ajută pe copii. Am parcurs mai multe aspecte didactice. Învățătura creștină, rugăciunea împreună cu copiii și implicarea mai mult a părinților împreună cu înțelepții profesori de la toate disciplinele, prin prezența profesorului de religie, poate să constituie o verigă de legătură mai ales acum, când în unele situații ne temem de boala trupească, cu amplificarea sănătății sufletești”, a spus Înaltpreasfinția Sa.
La întâlnire a fost prezentă și prof. Elena Cocîrlea, inspector la disciplina Religie în județul Brăila: „Întâlnirea de astăzi a prilejuit adunarea gândurilor, a experiențelor de la catedra colegilor noștri și prezentarea propunerilor pentru anul școlar 2021-2022. S-a prezentat analiza activității didactice, atât cea de predare, de învățare, de evaluare și câteva aspecte ce trebuie îmbunătățite. Au fost stabilite prioritățile pentru curriculumul 2021-2022, încercând să prezentăm structura anului școlar, ordinele de ministru și toate noutățile care să ne angajeze într-o activitate care să vină în sprijinul tinerilor”.
Pe ordinea de zi s-au mai aflat şi aspecte legate de utilizarea metodelor moderne de predare-învăţare și evaluare în contextul actual din ţară.