„Consolidarea organizaţională - eficienţă în mediul extern“
Asociaţia Filantropia Ortodoxă Alba Iulia (AFO) a organizat ieri, 22 octombrie 2009, la Centrul pentru Persoane cu Dizabilităţi „Sfântul Meletie“ din Alba Iulia, o conferinţă de presă în care a prezentat rezultatele proiectului „Consolidarea organizaţională - eficienţă în mediul extern“. Potrivit unui comunicat de presă remis de Asociaţia Filantropia Ortodoxă Alba Iulia, prin acest proiect s-a reuşit perfecţionarea personalului implicat în conducerea şi în buna funcţionare a celor peste 60 de servicii sociale oferite de Arhiepiscopia Ortodoxă Română de Alba Iulia, prin filialele AFO şi prin parohiile din eparhie. Este un pas înainte în ceea ce priveşte credibilitatea şi eficienţa aşezămintelor sociale din judeţele Alba şi Mureş, atât în faţa instituţiilor publice,cât mai ales în faţa celor ce beneficiază de aceste servicii. Astfel, bătrânii şi copiii, oamenii nevoiaşi sau cei fără de adăpost vor putea primi pe mai departe, pe lângă căldura credinţei şi-a dragostei creştine, şi un răspuns profesionist la toate problemele cu care se confruntă.
De acum înainte, Asociaţia Filantropia Ortodoxă, dar şi celelalte trei organizaţii implicate în acest proiect vor putea, pe baza unei mai bune organizări şi a unor strategii deja elaborate, să-şi crească eficienţa şi răspunderea, oferind servicii sociale la standarde europene. Obiectivul acestui proiect este dezvoltarea capacităţii organizatorice prin îmbunătăţirea nivelului de dezvoltare şi a calităţii serviciilor furnizate de 4 organizaţii neguvernamentale din judeţele Alba şi Mureş. 173 de persoane au beneficiat de perfecţionare În cadrul proiectului au beneficiat de calificare şi perfecţionare 173 de persoane, membri ai comitetelor executive şi personalul de deservire a activităţii desfăşurată de Asociaţia Filantropia Ortodoxă Alba Iulia cu cele 16 filiale din judeţele Alba şi Mureş, Asociaţia „Sprijiniţi Copiii“ Alba, Asociaţia Profesională a Asistenţilor Sociali Alba (APASA) şi Asociaţia „Sfântul Andrei“ Bărăbanţ. I. Au fost organizate mai multe cursuri de calificare şi formare profesională: - 21 de manageri de proiect care s-au perfecţionat profesional; - 40 de salariaţi au fost perfecţionaţi în animaţie socio-educativă; - 24 de îngrijitori la domiciliu s-au calificat în ocupaţia îngrijitor bătrâni la domiciliu; Aceste 3 cursuri sunt autorizate de Colegiul Naţional de Formare Profesională a Adulţilor. - 25 de coordonatori de centre au fost instruiţi în management de caz şi în munca de echipă - curs recunoscut de Colegiul Naţional al Asistenţilor Sociali din România. - 63 de persoane au fost iniţiate în proceduri şi tehnici de management organizaţional. II. S-a realizat un circuit de documentare şi un schimb de bune practici prin 4 vizite la Asociaţia „Solidaritate şi Speranţă“ din Iaşi, la Asociaţia Vasiliada din Craiova, la Asociaţia Profesională a Asistenţilor Sociali Vâlcea şi la Fundaţia Filantropia Timişoara. III. S-a realizat „Manualul organizaţiei“ în 500 de exemplare. S-a realizat o reţea intranet prin care este facilitată comunicarea între membri organizaţiilor beneficiare ale proiectului. IV. S-au elaborat strategii de dezvoltare pentru Asociaţia Filantropia Ortodoxă Alba Iulia şi pentru Asociaţia Sprijiniţi Copiii Alba. V. Au fost realizate planuri de dezvoltare strategică pentru Asociaţia Profesională a Asistenţilor Sociali Alba (APASA) şi Asociaţia „Sfântul Andrei“ Bărăbanţ. Proiectul „Consolidarea organizaţională - eficienţă în mediul extern“ este un proiect al AFO Alba Iulia în parteneriat cu Asociaţia Sprijiniţi Copiii Alba (ASCA), finanţat de către Ministerul Finanţelor Publice - Oficiul de Plăţi şi Contractare prin Programul „Creşterea rolului societăţii civile în procesul de integrare a României.