Consumatorii europeni, pregătiţi pentru Web 3.0

Data: 02 Octombrie 2008

Potrivit unui raport al Comisiei Europene, dat publicităţii la începutul săptămânii, Europa este bine plasată pentru a exploata tendinţele din domeniul informaticii, ce se vor intensifica în următorii ani: reţelele de socializare, trecerea decisivă la servicii comerciale online, serviciile nomade bazate pe GPS, televiziunea mobilă şi creşterea pieţei pentru etichetele inteligente.

Raportul Comisiei a prezentat, în premieră, un nou indice de performanţă în materie de broadband (IPB), care compară performanţele naţionale privind viteza transferului broadband, preţul, concurenţa şi acoperirea. Potrivit indicelui, Suedia şi Ţările de Jos se situează în fruntea clasamentului broadband din Europa, care completează indicele de penetrare a internetului broadband utilizat în mod tradiţional de autorităţile de reglementare în domeniul telecomunicaţiilor. „Internetul viitorului va schimba radical societatea noastră“, a declarat Viviane Reding, comisarul pentru societate informaţională şi mass-media. „Web 3.0 înseamnă comunicaţii nelimitate, oriunde şi oricând, în scopuri de afaceri, agrement, socializare, prin intermediul unor reţele rapide, fiabile şi sigure. Web 3.0 reprezintă sfârşitul distincţiei dintre liniile mobile şi cele fixe şi prevesteşte un salt de zece trepte pe scara universului digital până în 2015. Europa posedă cunoştinţele necesare şi reţele de înaltă capacitate pentru a se poziţiona în fruntea acestei transformări. Trebuie să ne asigurăm că Web 3.0 este creat şi utilizat în Europa“, a adăugat comisarul. Oportunităţile pentru întreprinderile din UE vor fi enorme, cu condiţia să se investească suficient în accesul la reţelele broadband de mare viteză şi în sprijinirea inovării şi a cercătarii. Utilizatorii europeni ai internetului au acces din ce în ce mai mult la servicii de internet tot mai rapide şi mai avantajoase, la finele anului trecut, jumătate dintre aceştia aveau acces la servicii broadband de peste 2 megabiţi pe secundă (MBps), o viteză de transfer de două ori mai mare decât cea disponibilă cu un an înainte şi care suportă aplicaţii de televiziune prin internet.