Copiii în vizită la jandarmii din Lugoj
Zilele trecute, copiii Centrului educaţional „Sfântul Nicolae“ din Lugoj au vizitat Centrul de Perfecţionare a Pregătirii Cadrelor de Jandarmi „Eftimie Murgu“ din Lugoj. În cadrul acestei activităţi au luat parte cei 25 de beneficiari înscrişi în programul acestui centru educaţional, precum şi experţii centrului. Aici copiii au primit informaţii cu referire la activităţile jandarmilor care au atribuţii în menţinerea şi restabilirea ordinii şi liniştii publice, transportul şi paza valorilor, bunurilor şi materialelor periculoase, cât şi paza şi apărarea obiectivelor de importanţă deosebită. De asemenea, copiilor le-au fost prezentate câteva arme utilizate de jandarmi în intervenţiile lor. Ultimul punct de atracţie l-a reprezentat vizionarea unei simulări de intervenţie a trupelor speciale din cadrul unităţii vizitate. Beneficiarii s-au arătat deosebit de încântaţi de activitatea propusă pentru această zi, solicitând şi alte ieşiri de această natură. Centrul educaţional „Sfântul Nicolae“ din Lugoj funcţionează în cadrul proiectului „Reţea interregională de centre educaţionale“ derulat de Asociaţia Filantropia Ortodoxă Alba Iulia în parteneriat cu Arhiepiscopia Timişoarei şi cofinanţat prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013. În judeţul Timiş funcţionează patru astfel de centre educaţionale în localităţile Timişoara, Deta, Făget şi Sânnicolau Mare. În fiecare centru educaţional sunt beneficiari câte 25 de copii din familii sărace sau aflaţi în risc de abandon şcolar. Aceştia beneficiază zilnic de o masă caldă şi o gustare rece, sprijin în efectuarea temelor şi meditaţiilor pentru scăderea riscului de eşec şcolar. De asemenea, copiii primesc şi burse sociale, rechizite şi materiale didactice. În cadrul centrelor, beneficiarii participă la activităţi de petrecere a timpului liber, de formare a deprinderilor practice şi de întreţinere a spaţiului personal. Ei sunt încurajaţi să comunice în orice ocazie, să îşi exprime sentimentele, nemulţumirile şi dorinţele într-un mod constructiv, fără a-i deranja sau leza pe ceilalţi, să înveţe să îşi cunoască şi să-şi apere drepturile prin intermediul comunicării cu ceilalţi. (Emanuel Gafiţa)