Dicționar economic
marjă comercială: reprezintă diferenţa dintre preţul de vânzare şi costul de achiziţie; este specifică întreprinderilor comerciale, dar o întâlnim şi în cazul celor cu activitate mixtă (industrială şi comercială). Activitatea comercială presupune cumpărarea şi revânzarea mărfurilor, acestea fiind considerate bunuri cumpărate pentru a fi revândute. Excedentul vânzărilor de mărfuri în raport cu costul de cumpărare al acestora reprezintă marja comercială. Costul de cumpărare al mărfurilor vândute (revândute) include preţul de cumpărare (preţ fără TVA) majorat cu cheltuielile accesorii de cumpărare şi corectat cu variaţia stocurilor de mărfuri;
metoda cu amănuntul: tehnica de determinare a costului stocurilor ce se determină ca diferenţă între preţul de vânzare şi procentajul marjei brute normale. Această metodă este utilizată pe scară largă în comerţul cu amănuntul. Pe baza acestei metode, bunurile sunt evaluate la preţul de vânzare, mai puţin profitul brut normal per element. Această metodă este adecvată societăţilor care activează în comerţul cu amănuntul, acolo unde există stocuri de articole numeroase şi cu mişcare rapidă, care au marje similare şi pentru care nu este practic să se folosească altă metodă de determinare a costului.