Digitalizarea statului se face cu investiţii şi prin educarea populaţiei
România se află pe ultima poziţie între statele UE şi pe locul 67 din 193 de state din lume la capitolul digitalizarea administraţiei publice, conform unui studiu al Organizaţiei Naţiunilor Unite, iar în acest context investiţiile şi creşterea educaţiei digitale sunt esenţiale, susţine preşedintele Confederaţiei Naţionale pentru Antreprenoriat Feminin (CONAF).
Cele mai multe dintre ţările care sunt acum fruntaşe în clasamentul ONU privind guvernarea digitală au început procesul de digitalizare a statului în urmă cu peste 15 ani, în paralel cu educarea populaţiei în acest sens.
„Deşi suntem în era când tehnologiile informatice exced cu mult sfera noastră de a ne imagina universul digital, România se află pe ultima poziţie între statele UE şi pe locul 67 din 193 de state din lume la capitolul digitalizarea administraţiei publice, conform unui studiu al Organizaţiei Naţiunilor Unite realizat anul trecut. Conform ONU, în clasamentul provocărilor în guvernarea digitală şi susţinerea eforturilor ţărilor de a realiza progres în acest domeniu, primele 15 locuri sunt ocupate de ţările din vestul Uniunii Europene, pe lângă Australia, Coreea şi Noua Zeelandă; majoritatea acestor ţări a început procesul de digitalizare în urmă cu peste 15 ani, cumulând investiţiile treptate în tehnologii cu educarea populaţiei şi a instituţiilor pentru a facilita aderarea acestora la un mediu digital”, arată preşedintele CONAF, Cristina Chiriac, citată de Agerpres.
În opinia sa, cheia succesului lor constă în parteneriate între mediul public şi privat cu scopul de educare a populaţiei, promovarea interacţiunii online a instituţiilor cu cetăţenii prin crearea de platforme digitale şi oferirea de avantaje utilizatorilor (de exemplu, returnarea mai rapidă a TVA), cât şi implicarea instituţiilor financiare şi a operatorilor telecom în creşterea încrederii populaţiei în mediul online.
„În tot acest demers, pe care fiecare stat este nevoit să îl întreprindă, investiţiile în crearea infrastructurii tehnologice şi a site-urilor web publice, care sunt uşor de navigat şi conţin informaţii complete, sunt primordiale. Fără investiţii nu putem vorbi de digitalizare, aşa cum nu putem vorbi de infrastructura rutieră”, afirmă Chiriac.
Potrivit sursei citate, în România nivelul de educaţie digitală este scăzut, românii folosind internetul în special pentru accesarea reţelelor sociale şi divertisment.
„M-am întrebat de nenumărate ori de ce este nevoie ca noi, românii, să încercăm de fiecare dată să fim diferiţi în abordare încercând mereu să reinventăm roata, atunci când state dezvoltate au experimentat idei care ulterior au fost identificate ca fiind soluţii viabile şi cu efecte scontate pe termen lung”, mai spune preşedintele CONAF.