Doar 15% dintre românii cu internet au interacționat on-line cu autoritățile

Data: 21 Ianuarie 2021

Ponderea românilor care au interacţionat on-line cu autorităţile sau serviciile publice în scop personal a reprezentat anul trecut doar 15,9% din totalul celor care au accesat internetul în ultimele 12 luni, conform datelor centralizate de Institutul Naţional de Statistică.

Dintre aceştia, trei sferturi (74,8%) au căutat informaţii pe site-urile autorităţilor publice, 59,9% au descărcat formulare oficiale, iar 49,1% au transmis formularele completate. Nivelul de interes pentru accesarea on-line a serviciilor publice a fost mai crescut în regiunea Bucureşti - Ilfov (30,5%) şi s-a manifestat mai puţin în regiunile Nord-Est (12,1%),  Sud-Muntenia (12,2%) şi Nord-Vest (12,4%). Potrivit INS, vârsta utilizatorilor de internet care interacționează on-line cu autorităţile se situează, preponderent, în categoria 16-34 ani (17,9%) şi 35-54 ani (17,5%).

Datele statistice mai arată că nu toți cei care accesează paginile web ale diverselor autorități și descarcă formularele de care au nevoie finalizează procesul și transmit îna­poi documentele completate. Iar motivul principal invocat în aceste cazuri ține de percepția utilizatorilor că platformele autorităților sunt nesigure.

Astfel, 36,4% erau îngrijorați de faptul că datele lor personale nu sunt protejate, 35,9% se temeau că nu au cunoștințele necesare pentru a utiliza platformele respective, 18,1% nu au fost nevoiți pentru că altcineva a făcut acest lucru pentru ei, iar 17% au declarat că nu există un serviciu electronic în cazul autorității publice unde voiau să trimită formulare, arată datele INS. (C. Z.)