Doar 18% dintre europeni verifică etichetele alimentelor

Data: 19 Ianuarie 2009

▲ Un studiu efectuat de European Food Information Council (EUFIC) arată că majoritatea europenilor sunt interesaţi de ceea ce mănâncă, însă foarte puţini dintre ei citesc de fiecare dată informaţiile de pe etichetele alimentelor ▲ Studiul mai subliniază faptul că tinerii consumatori sunt cei mai interesaţi de produsele sănătoase şi de o etichetare cât mai completă ▲

Peste 17.000 de persoane din Germania, Franţa, Ungaria, Polonia, Suedia şi Marea Britanie au luat parte la un studiu efectuat de EUFIC privind problemele de nutriţie şi etichetarea alimentelor. Deşi majoritatea consumatorilor declară că înţeleg informaţiile de pe etichetele produselor, doar 18% verifică de fiecare dată etichetele produselor, scrie HotNews .ro. „Există mai multe sisteme de etichetare a produselor la nivel european, iar studiile efectuate de noi arată că majoritatea populaţiei le recunoaşte şi ştie cum să le folosească pentru a face alegerile corecte în materie de nutriţie“, a spus profesorul Klaus Grunert, de la Universitatea Aarhus din Danemarca. Etichetarea produselor ar trebui privită ca un element cheie legat de strategia de sănătatea publică a unui stat membru al Uniunii Europene. Nemţii, ungurii, polonezii şi suedezii se uită în principal la nivelul nutrienţilor, numărul de calorii, colesterolul şi grăsimile care se găsesc pe eticheta produsului respectiv. Consumatorii din Franţa şi Marea Britanie se uită, îndeosebi, la informaţiile privind Cantitatea Zilnică Estimată (CZE). Suedezii sunt cei mai preocupaţi de informaţiile de pe etichetele produselor, 95% dintre suedezi recunoscând produsele sănătoase în funcţie de un logo al produsului, iar 61% dintre ei spun că folosesc alte surse de informaţii. Majoritatea consumatorilor europeni declară că înţeleg sistemul de etichetare, 50% dintre ei ştiu ce înseamnă Cantitatea Zilnică Estimată. Potrivit studiului, consumatorii urmăresc în special etichetele produselor pe care le servesc la micul dejun, respectiv cereale, iaurt şi semi-preparate. Factorul care influenţează cel mai tare decizia consumatorilor de a cumpăra un produs este gustul produsului. Majoritatea europenilor iau decizia de a cumpăra un produs în 30 de secunde, un timp mai mare de decizie comparativ cu studiile anterioare. Ungurilor le ia 47 de secunde, iar britanicii au nevoie de 25 de secunde pentru a se hotărî ce produs vor să cumpere. 70% din nemţi, francezi şi britanici pot să identifice corect cele mai sănătoase produse, comparativ cu 50% dintre unguri, polonezi şi suedezi. Consumatorii tineri sunt mult mai interesaţi de informaţiile de pe etichetele produselor şi de produsele sănătoase. Legislaţia Europeană în materie de nutriţie oferă consumatorilor dreptul la informaţii clare şi precise prin etichetarea corespunzătoare a produselor, oferindu-le astfel posibilitatea de a alege corect produsele alimentare pe care doresc să le consume.