Educație și cultură: 88% dintre profesorii din zona Moldovei utilizează computerul la ore

Un articol de: Oana Nistor - 29 Decembrie 2010

Cadrele didactice din regiunea Nord-Est - Botoşani, Iaşi, Neamţ, Suceava şi Vaslui - care au participat la programul de formare continuă "Instruirea în societatea cunoaşterii" comunică mai bine cu elevii, iar 88% dintre profesori au implicat elevii în diverse activităţi de lucru cu computerul, potrivit unei evaluări de final a proiectului.

Proiectul "Instruirea în societatea cunoaşterii", derulat cu fonduri europene în toată ţară, şi al cărui scop principal îl reprezintă dezvoltarea capitalului uman din învăţământul preuniversitar, creşterea competitivităţii cadrelor didactice şi eficientizarea sistemului educaţional din România, a reunit la nivel naţional nu mai puţin de de 3.000 de profesori. Aceştia au primit la finalul cursului, în luna octombrie, certificate care atestă statutul de formatori şi au participat şi la o evaluare de impact, anunţă SIVECO, partenerul Ministerului Educaţiei în derularea acestui proiect. Au fost astfel chestionate 183 de cadre didactice, 43,7% din mediul urban şi 56,3% din mediul rural, cei mai mulţi având o vechime în învăţământ între 11 şi 20 de ani, iar concluzia desprinsă este că "există o legătură directă între nivelul de instruire a profesorilor în utilizarea tehnologiei informaţiei şi nivelul de utilizare în procesul didactic de către aceştia a laboratoarelor informatizate". 88% dintre profesorii chestionaţi au implicat elevii în activităţi de lucru cu computerul, 62% afirmă că elevii sunt mai motivaţi în acest mod, iar 53% declară că lucrează mai bine împreună. De asemenea, peste 40% dintre elevi demonstrează o înţelegere mai profundă a conţinuturilor, dacă la orele de curs sunt utilizate şi metode informatizate. Mai mult, 22% dintre cadrele didactice care se recomandă ca fiind începători afirmă că îşi desfăşoară activitatea în laboratoare dotate cu computere pentru elevi. În privinţa procesului de integrare a tehnologiei în predarea la clasă, repondenţii au menţionat şi faptul că mulţi elevi nu au suficiente abilităţi în lucrul cu computerul, nu există suficiente computere sau că şcoala nu are aplicaţiile software necesare, mai arată evaluarea Siveco. Rezultatele complete ale evaluării de impact din cadrul proiectului vor fi publicate pe portalul acestuia la finalul acestei luni.