Elevii au soluţii pentru descongestionarea traficului din Bucureşti
Mai mulţi liceeni voluntari, coordonaţi de Asociaţia Culturală Goodafternoon, au prezentat miercuri soluţii pentru descongestionarea traficului din nordul Bucureştiului, după ce, pe durata vacanţei de vară, au monitorizat circulaţia din zonă, a spus preşedintele asociaţiei, Ruxandra Soare.
Cei opt tineri de la Colegiul Naţional „Sfântul Sava“, reuniţi sub numele de „Espatrula pentru Bucureşti“, au desfăşurat cercetarea în perioada iunie-octombrie, studiul fiind parte a componentei educaţionale a proiectului „Harta verde Bucureşti“. Voluntarii au dorit oferirea unei alternative la transportul cu maşina, prin reabilitarea şi punerea în folosinţă a şinelor de tren deja existente în zonele periferice ale Bucureştiului, reamenajarea gărilor dezafectate, construirea de parcări pentru maşini, crearea de benzi de circulaţie unice pentru autobuze şi biciclete, precum şi prin înfiinţarea unui mijloc de transport în comun care să activeze pe aceste căi. Soluţiile au fost incluse într-o hartă întocmită de elevi cu sprijinul ESRI România, care a oferit elevilor training de specialitate în ceea ce priveşte utilizarea tehnologiilor GIS (Sisteme Informatice Geografice) la realizarea hărţilor. Proiectul propune construirea a 13.000 de parcări în nordul Bucureştiului, localizarea lor în teren suprapunându-se unor zone libere sau dezafectate. Distanţa pietonală dintre parcările propuse şi gări este de 3-5 minute. Mai sunt propuse mijloace de transport în comun pe tronsoanele Gara de Nord-Otopeni; Gara de Nord-calea ferată Băneasa-Gara Obor; Gara de Nord-calea ferată centură-Gara de Nord, bandă pentru biciclete pe tronsonul Parcul Plumbuita, str. Petricani, intrare în Voluntari, ramificare până la staţia de metrou Pipera. Voluntarii au monitorizat nodurile de acces DN1, Pipera Tunari şi Mogoşoaia, în intervalele orare 7:00 -11:00 şi 18:30-20:00. Ei au constatat că, în afara concediilor, vârful de trafic se înregistrează între orele 7:30-10:00, şirul de maşini ajungând la 1.200 de metri, viteza de rulare a autovehiculelor fiind de 4-5 km/h. S-a observat că numărul de maşini care intră în oraş şi sunt înmatriculate în Bucureşti este de 7 până la 22 de ori mai mare decât numărul de maşini din alte judeţe. Poliţia doreşte să dezvolte proiectul Realizatorii proiectului apreciază că acesta poate fi implementat cu ajutor susţinut din partea Ministerului Transporturilor, CFR, Direcţiei Generală de Poliţie a Capitalei şi Primăriei Bucureştiului. Este, de asemenea, necesară implicarea autorităţilor locale. „Cei de la Brigada de Poliţie şi-au arătat deschiderea faţă de acest proiect, întrucât studiile întocmite de copii, chiar dacă nu sunt studii profesionist realizate şi au fost doar pentru anumite intervale orare, îi ajută prin datele identificate. Poliţia şi-a exprimat intenţia ca anul viitor să colaborăm în cadrul acestui proiect, pentru a-l dezvolta“, a precizat Ruxandra Soare. Alte echipe de liceeni voluntari, coordonate de aceeaşi asociaţie, au lucrat pentru stabilirea şi marcarea unor trasee cultural-turistice în Capitală, soluţii de reamenajare a parcului Izvor şi de reabilitare a zonelor dezafectate din cartierul Tei. Alte proiecte ale altor 30 de elevi, de la colegiile „Sfântul Sava“, „Mihai Viteazul“ şi „Gheorghe Lazăr“ din Bucureşti şi Colegiul „Ion C. Brătianu“ din Piteşti, vor beneficia de o campanie de promovare. Proiectul educaţional „Fluidizarea traficului în nordul capitalei“, parte integrantă a proiectului „Harta verde Bucureşti“, este prezentat sub egida Gis Day 2008. „Harta verde Bucureşti“ este parte a reţelei Green Map System, care s-a dezvoltat începând cu anul 1995 şi include 350 de oraşe din peste 40 de ţări.