Examenul de bacalaureat se va schimba din 2016

Data: 29 Mai 2013
„În 2014 şi în 2015 nu schimbăm nimic semnificativ. Discuţiile trebuie să se concentreze pe bacalaureatul din 2016.“ 
 
Ministrul educaţiei, Remus Pricopie, a anunţat că în anii 2014 şi 2015 nu se va schimba nimic semnificativ din punctul de vedere al structurii bacalaureatului.
 
„Discuţiile trebuie să se concentreze pe bacalaureatul din 2016. În 2014 şi în 2015 nu schimbăm nimic semnificativ. Corect ar fi ca schimbările să se producă cu 4 ani înainte, dar asta nu înseamnă că nu se pot face mici corecturi înainte“, a spus Remus Pricopie.
 
Ministrul educaţiei a precizat, totodată, că analizează în prezent posibilitatea introducerii învăţământului obligatoriu de la vârsta de 5 ani.
 
„Este doar o idee analizată la nivelul ministerului, nu este o propunere înaintată Guvernului şi nici nu intenţionăm să o înaintăm acum, dar estimarea noastră este că, în cel târziu doi ani de zile, va trebui să coborâm vârsta la care copilul să fie integrat obligatoriu într-un învăţământ formal, respectiv să existe obligativitatea de a parcurge cel puţin grupa mare la grădiniţă. Sunt state în UE care încep învăţământul obligatoriu la 4 ani şi sunt state care au învăţământul obligatoriu la 3 ani. De ce contează acest lucru? Pentru că, cu cât îl antrenezi mai bine pe copil, îl pregăteşti, de fapt, pentru viaţa şcolară“, a explicat Pricopie, care a subliniat că o astfel de măsură nu necesită pregătiri speciale în infrastructură, pentru că 98 la sută dintre copii merg deja la grădiniţă la vârsta de 5 ani.
 
De asemenea, în cel mult doi ani va fi coborâtă şi vârsta la care elevii vor începe să studieze a doua limbă străină. „A doua limbă străină va începe să fie studiată din clasa a III-a, şi nu din clasa a V-a, aşa cum se întâmplă acum. Ca urmare, pe această componentă noi vom pregăti copiii pentru ceea ce au de făcut în următoarele decenii“, a spus ministrul educaţiei.
Ministrul educaţiei a atras atenţia asupra problemelor legate de manualele şcolare, declarând că „este inadmisibil ca elevii să aibă un manual din care nu înţeleg mare lucru, având astfel nevoie de un auxiliar pentru fixarea cunoştinţelor“.
 
„Pe tehnologia pe care am realizat-o, am spus că noile manuale trebuie să fie folosite independent de orice auxiliar. În plus, mi se pare incorect să ai culegere de probleme şi să spui că este corespunzătoare manualului de la editura X, aprobat prin ordinul ministrului. De fapt, vorbim de o inducere în eroare a părinţilor. Nu este corect. Nu facem decât să introducem un sistem paralel“, a explicat Remus Pricopie.
 
Ministrul a mai ţinut să spună că, în ultimii ani, „a fost mult zgomot în educaţie“ şi că este nevoie de linişte pentru a cântări fiecare pas care se face în domeniu. Primele manuale noi din învăţământul preuniversitar vor fi disponibile la clase din anul şcolar 2014-2015, cărţile tipărite urmând să fie însoţite de o variantă digitală, care va aduce ca noutate exerciţii interactive, jocuri, animaţii şi filme, potrivit unui proiect al Ministerului Educaţiei, lansat în dezbatere publică la 21 mai. (Bogdan Cronţ)