Fonduri europene pentru Zona Metropolitană Constanţa
▲ Zona Metropolitană Constanţa, prima structură administrativă de acest tip din România, a fost înfiinţată în urmă cu aproape 2 ani şi cuprinde un număr de 14 localităţi, cu o populaţie totală de aproximativ 500 de mii de locuitori ▲ Reabilitarea şi modernizarea drumului între staţiunea Mamaia şi Năvodari şi construirea şoselei de coastă între Mamaia şi Portul turistic Tomis sunt două dintre proiectele pentru care reprezentanţii Zonei Metropolitane speră să atragă finanţare europeană ▲
Reprezentanţii autorităţilor locale şi judeţene din Constanţa au participat, la finele acestei săptămâni, la o dezbatere ce a avut ca temă proiectele de dezvoltare a Zonei Metropolitane (ZM) Constanţa. Potrivit preşedintelui ZM Constanţa, Nicolae Nemirschi, scopul dezbaterii a fost analizarea respectivelor proiecte, astfel încât să fie demarate cât mai rapid procedurile pentru obţinerea fondurilor europene, în condiţiile în care investiţiile trebuie finalizate în următorii cinci ani. „Am făcut prima zonă metropolitană din ţară, lăsând la o parte orgoliile politice. Acum suntem într-o fază destul de avansată şi putem spune că ne apropiem de mult aşteptaţii bani europeni“, a afirmat primarul Constanţei, Radu Mazăre. Reabilitarea şi modernizarea drumului între staţiunea Mamaia şi Năvodari şi construirea şoselei de coastă între Mamaia şi Portul turistic Tomis sunt două dintre proiectele de dezvoltare propuse de reprezentanţii ZM Constanţa. Proiectul şoselei de coastă aşteaptă avizul Parlamentului Primarul Radu Mazăre a menţionat că, în urmă cu trei ani, administraţia locală a pierdut fonduri europene în valoare de 7 milioane de euro, deoarece nu a obţinut avizul de mediu necesar pentru construirea şoselei de coastă. „Acest proiect ar putea fi realizat acum. Marţi se va vota în plenul Parlamentului legea care va permite construirea şoselei de coastă la Constanţa“, a afirmat Radu Mazăre. Potrivit edilului constănţean, tot prin accesarea de fonduri europene va fi reabilitată şi zona peninsulară a municipiului, fiind vizate faleza de promenadă şi parcul Cazinoului, piaţa Ovidiu, scările care duc către Portul turistic Tomis, precum şi drumurile şi trotuarele din întreaga zonă peninsulară. Alte proiecte luate în calcul de autorităţi se referă la reabilitarea parcului arheologic de lângă Arhiepiscopia Tomisului, a Catedralei ortodoxe, a Palatului arhiepiscopal, a bisericii armeneşti, a moscheei, a termelor şi mozaicului roman şi la lucrările tehnico-edilitare aferente construirii unui bazar oriental. Aproape trei sferturi din populaţia judeţului este cuprinsă în ZM Zona Metropolitană Constanţa, prima structură administrativă de acest tip din România, a fost înfiinţată în urmă cu aproape 2 ani şi cuprinde un număr de 14 localităţi. Din metropolă fac parte şase oraşe şi opt comune aflate în vecinătatea municipiului Constanţa, la o distanţă de până la 30 de kilometri depărtare de acesta şi având o populaţie de aproximativ 500 de mii de locuitori (65% din populaţia judeţului). Preşedintele Zonei Metropolitane Constanţa, Nicolae Nemirschi, a precizat că, în următorii cinci ani, vor fi reabilitate zonele centrale şi sistemele de iluminat public ale celorlalte 13 localităţi care fac parte din Zona Metropolitană. „Vor fi reabilitate căminul pentru persoane vârstnice de la Poarta Albă, ansamblul rupestru Biserica de Cretă, de la Murfatlar, staţiile de autobuz, se va construi o parcare multietajată la Eforie Nord, vor fi amenajate zece terenuri de sport şi 20 de locuri de joacă, iar la Năvodari, trei cămine vor fi transformate în locuinţe sociale“, a precizat Nicolae Nemirschi.