„Igienă acasă şi la şcoală“, un program extins în şcoli din 15 judeţe

Un articol de: Oana Nistor - 04 Decembrie 2010

Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului a anunţat extinderea proiectului educaţional "Igienă acasă şi la şcoală" la nivelul şcolilor din 15 judeţe ale ţării. În anul şcolar 2010-2011 vor participa la activităţile cu caracter educativ nu mai puţin de 16.500 de şcolari şi preşcolari.

Preşcolari şi şcolari din 200 de grădiniţe şi 330 de şcoli din 15 judeţe ale ţării alături de părinţii lor şi cadrele didactice îndrumătoare vor participa şi în acest an şcolar la activităţile incluse în cadrul proiectului educaţional "Igienă acasă şi la şcoală", care are ca scop creşterea gradului de informare şi conştientizare a copiilor cu privire la importanţa igienei şi a sănătăţii, precum şi la formarea abilităţilor de menţinere a igienei proprii şi a celorlalţi. Această a doua etapă a proiectului se va derula pe trei direcţii, respectiv concursul şcolar de campanii de igienă, concursul de scenarii şi jocul interactiv Germ Killer. Inspectorul în cadrul MECTS Rodica Cherciu a afirmat că o contribuţie majoră a proiectului a constituit-o libertatea de alegere şi decizie a modalităţii de exprimare plastică, lingvistică, artistică a mesajului campaniilor realizate de către copii. "Pe lângă actul gândirii, un astfel de demers a apelat şi la componentele atitudinale şi de implicare socială pe care urmează să le dezvoltăm prin activităţile proiectate a se desfăşura în acest an şcolar. În noile sarcini de lucru, accentul cade pe diversificarea mijloacelor de determinare a formării unui stil de viaţă sănătos într-un mediu sănătos în rândul familiei şi comunităţii şcolare", a afirmat Cherciu. Printre judeţele în care se va desfăşura campania educaţională derulată de MECTS şi Domestos se numără şi judeţele Iaşi şi Botoşani. Potrivit organizatorilor, în această etapă, cerinţele de lucru pentru copii vor implica mai multă interactivitate, iar pentru copiii din ciclul primar a fost introdus un concurs de scenarii în care aceştia se pot implica atât în secţiunea organizatorică (scenariu, regie, decor etc.), cât şi în secţiunea artistică (interpretare). Prin intermediul activităţilor derulate, copiii vor înţelege necesitatea păstrării unei igiene personale corecte atât în cadrul instituţional, la şcoală, dar şi acasă, cele două spaţii fiind intercorelate. Părinţii vor putea afla şi ei, în cadrul secţiunii speciale de pe website-ul www.zero microbi.ro, informaţii şi sfaturi practice despre curăţenia şi igienizarea corectă.