Inaugurarea primelor două cluburi „Credo Impact” în Episcopia Hușilor

Data: 22 Ianuarie 2020

În 18 ianuarie 2020, în Parohia Hârsova din Protopopiatul Vaslui a fost inaugurat primul dintre cele 12 cluburi „Credo Impact”, proiect inițiat cu binecuvântarea Preasfințitului Părinte Ignatie de Episcopia Hușilor și Fundația „Noi Orizonturi”. 

Clubul de la Hârsova se numește „Imbatabilii” și este format din 18 copii, elevi ai școlilor din satele componente ale parohiei. Liderii voluntarilor sunt părintele Ionel Stoian și preoteasa Daniela Stoian.
Copiii vor participa săptămânal la activități și vor învăța, prin servicii aduse comunității, să înmulțească faptele bune, să studieze Sfânta Scriptură mai mult, să facă proiecte, din care să culeagă informații folositoare pentru formarea lor intelectuală, culturală și spirituală.

Duminică, 19 ianuarie, în după-amiaza zilei, a fost inaugurat al doilea club „Credo Impact”, la Bârlad, în incinta Bisericii „Învierea Domnului și Sfânta Ecaterina” din oraș. La acest club, care se numește „Dinamys”, vor lua parte 20 de elevi de la mai multe școli din Bârlad. Ei vor fi coordonați de părintele Petru Giușcă și de prof. Lăcrămioara Costin.

La ambele sesiuni inaugurale a participat și Marian Dumitru Rugină, consilier eparhial în cadrul Sectorului activități cu tineretul al Eparhiei Hușilor. Fiecare lider a pregătit materialele necesare funcționării cluburilor, iar la deschidere s-au desfășurat jocuri, sesiuni de cunoaștere între voluntari și s-au discutat planurile de viitor, precum și tema următoarei întâlniri.

În Episcopia Hușilor vor fi deschise 12 cluburi de acest fel, în tot atâtea parohii, din mediul rural, dar și la oraș. Următoarele inaugurări vor avea loc, în 25 ianuarie, la Parohia Hurdugi, comuna Dimitrie Cantemir, 26 ianuarie, la Parohia Gugești, comuna Boțești, 1 februarie, la Parohia Peicani, comuna Găgești, județul Vaslui.

Cluburile „Impact” și „Credo Impact” se bazează pe modelul educației nonformale „service learning”, învățare prin servicii aduse comunității sau pedagogia pusă în slujba aproapelui, prin fapte concrete, prin acțiuni vizibile, printr-o solidaritate orizontală, bazată pe creșterea împreună în virtute, educație, ortopraxie.