Întrunirea Casei de Ajutor Reciproc a Eparhiei Bucureștilor
Sala „Colloquium” a Palatului Patriarhiei a găzduit joi, 16 februarie, lucrările Adunării Generale a Asociației Casa de Ajutor Reciproc a clericilor și salariaților bisericești din Arhiepiscopia Bucureștilor. În cadrul întrunirii a fost prezentat și aprobat Raportul general de activitate al asociației pe anul 2022 și au fost făcute propuneri privind îmbunătățirea activității instituției în anul curent.
La întrunirea prezidată de părintele Gheorghe Zaharia, președintele CAR al Arhiepiscopiei Bucureștilor, au participat reprezentanți ai celor 27 de unități afiliate, însemnând unități bisericești din cuprinsul Arhiepiscopiei Bucureștilor, dar și ai Episcopiei Alexandriei și Teleormanului și Episcopiei Giurgiului care țin tot de această instituție de ajutor reciproc.
După rugăciunea de început, părintele Gheorghe Zaharia a dat citire Raportului general de activitate al organizației pe anul 2022, în care a sintetizat și diferențele, la diferite niveluri, față de anul precedent (2021), subliniind și care este obiectivul activității acestei asociații ai cărei membri sunt angajați clerici sau mireni ai unităților administrativ-bisericești din cele trei eparhii: „De la an la an, Asociația Casa de Ajutor Reciproc a clericilor și salariaților bisericești din Arhiepiscopia Bucureștilor IFN și-a consolidat lucrarea de creștere a încrederii membrilor CAR, dar și de încurajare pentru înscrierea de noi membri. Această lucrare s-a concretizat într-o evidență clară atât a membrilor CAR, cât și a împrumuturilor acestora, dar și printr-o contabilitate transparentă ținută la zi. Toate hotărârile luate în anii precedenți au avut ca obiectiv creșterea încrederii membrilor CAR, ajutorarea acestora cu împrumuturi mai mari și dobânzi cât mai mici, adică împrumuturi cât mai avantajoase, dar mai ales stabilitatea CAR prin alimentarea rezervelor organizației”, a menționat președintele asociației.
Părintele Gheorghe Zaharia a prezentat, totodată, o serie de propuneri privind completarea și modificarea Statutului de funcționare al organizației, respectiv actualizarea textului privind cadrul legislativ în baza căruia asociația își desfășoară activitatea, precum și completări în ceea ce privește drepturile și responsabilitățile președintelui și consiliului director. De asemenea, a fost propus un nou membru în Comisia de cenzori, în persoana domnului Gheorghe Dică, pentru a-l înlocui pe domnul Aurel Drăguș, trecut anul trecut la cele veșnice.
Nu în ultimul rând, președintele asociației a prezentat o serie de recomandări privind eficientizarea activității organizației făcute de Comisia de audit, referitoare la actualizarea constantă a platformei software prin care este gestionată activitatea financiară a Casei de Ajutor Reciproc; luarea de măsuri pentru diminuarea costurilor cu comisioanele bancare; majorarea plafonului de împrumut și a cotizației membrilor la fondul social.
La final, după o sesiune de întrebări și discuții, Raportul general de activitate și propunerile făcute privind alegerea noului membru în Comisia de cenzori, dar și eficientizarea activității organizației au fost aprobate cu unanimitate de voturi.