Italia este paralizată de greva sindicatelor din transporturi
Locuitorii marilor oraşe italiene, precum şi cei care fac naveta, au întâmpinat ieri dimineaţă mari dificultăţi în a ajunge la timp la locul de muncă din cauza grevei generale a sindicatelor din transportul pe căi ferate, precum şi ale celor din transportul public urban.
Greva feroviarilor italieni a început încă de duminică seara, la ora 21:00 (ora locală), şi se va încheia luni, la aceeaşi oră, iar de ieri dimineaţă au intrat în grevă, pentru intervale orare diferite, şi angajaţii care asigură deplasarea autobuzelor, a tramvaielor şi a metroului din Roma, Milano, Napoli, Torino, Florenţa, Genova, Bologna, Bari, Palermo, Cagliari şi Veneţia, ceea ce a determinat instalarea haosului în traficul auto, sufocat de numărul mare de maşini particulare ieşite pe străzi. Cel mai mult au avut de suferit pasagerii care contau pentru deplasare pe trenurile internaţionale şi naţionale, mersul acestora fiind dereglat complet. În schimb, conform legii, angajaţii căilor ferate au asigurat mersul trenurilor regionale între orele 06:00 şi 09:00 dimineaţa şi 18:00 şi 21:00, în a doua parte a zilei, însă la intervale de timp mai mari. În schimb, în marile oraşe menţionate, mijloacele de transport în comun vor intra pe trasee numai la orele prânzului şi în primele ore ale după-amiezii, în cursul serii fiind din nou întreruptă deplasarea acestora. Această grevă a fost precedată de acţiuni similare organizate la 9 mai şi 7 iulie a.c., în condiţiile în care contractele naţionale pentru transportul public local şi pentru transportul feroviar au expirat la sfârşitul lui 2007, iar sindicatele şi reprezentanţii companiilor de transport nu s-au mai înţeles asupra unui nou contract unic al transportului naţional cerut de angajaţi şi care a fost prezentat patronatelor în februarie. Italia trece printr-o „toamnă caldă“ din punctul de vedere al grevelor, săptămânile trecute fiind marcate de proteste de anvergură istorică ale cadrelor didactice, elevilor şi studenţilor nemulţumiţi de intenţiile de reformă ale guvernului, precum şi de neînţelegerile între sindicatele de la Alitalia şi noul patronat care a preluat compania aeriană, aflată în colaps financiar.