La Cluj, ar putea să se înfiinţeze Muzeul Păpuşii, în premieră în România
Teatrul de Păpuşi Puck susţine ideea deschiderii unui Muzeu al Păpuşii la Cluj-Napoca, iar expoziţia organizată de instituţie la Muzeul de Artă din oraş este un îndemn pentru iniţierea unui astfel de proiect, a declarat, ieri, directorul Teatrului Puck, regizorul Mona Chirilă, conform Rompres. Multe dintre capitalele Europei au acest tip de muzeu, a menţionat directorul teatrului, care întrevede o posibilă competiţie între marile oraşe ale ţării şi Bucureşti, în privinţa unui astfel de proiect şi a susţinerii lui financiare, mai ales că în România nu există un Muzeu al Păpuşii. În spectacolul cu „Albă ca Zăpada“, o frumoasă reprezentaţie non-verbală , tipul de păpuşă este inedit: are fizionomie, a explicat Mona Chirilă, precizând, totodată, că instituţia şi-a păstrat profilul pe păpuşi şi nu a fost transformată în teatru pentru copii şi tineret, cum sunt majoritatea celor din ţară.
„Cea mai mare parte a spectacolelor sunt mai mult cu păpuşi, mai puţin cu actori în faţa paravanului sau la rampă. Avem programe pe care le-am făcut în ideea că ei, copiii, au o programă şcolară şi un tip de cerere pe anumite poveşti“, a menţionat Mona Chirilă. Programul „Ion Creangă“, derulat timp de trei ani, a cuprins aproape toate poveştile autorului. S-au jucat, de asemenea, „Albă ca zăpada“ şi „Cenuşăreasa“, pentru că la Teatrul de Păpuşi Puck vin foarte mulţi preşcolari care adoră aceste poveşti binecunoscute. Directorul teatrului a mai spus că tipurile de abordare sunt importante, pentru că şi publicul se schimbă în permanenţă. „După spectacolele cu poveşti de Ion Creangă, vor urma cele dedicate lui Petre Ispirescu, iar tehnologia de construcţie a păpuşilor va fi diferită, la fel modul în care ele se manifestă ca joc teatral inedit. Copiii vor descoperi, astfel, nu doar un titlu nou, dar şi o altă montare, unde figura personajelor principale să fie un loc al creaţiei“, a afirmat regizorul Mona Chirilă. În opinia sa, un regizor are şi o viziune de administrator. Totuşi, Mona Chirilă pledează pentru ideea formării managerilor de teatre în institutele de învăţământ superior, urmând ca în viitor funcţia de director să fie asumată de absolvenţi cu o astfel de pregătire.