Noi protopopi în Arhiepiscopia Sibiului
La reşedinţa mitropolitană din Sibiu a avut loc pe 4 martie, o şedinţă administrativă cu cei 11 protopopi din Arhiepiscopia Sibiului. Întâlnirea a fost prezidată de Înaltpreasfinţitul Laurenţiu, Arhiepiscopul Sibiului şi Mitropolitul Ardealului, alături de care s-au aflat Preasfinţitul Andrei Făgărăşanul, Episcopul-vicar al Arhiepiscopiei Sibiului, şi o parte din membrii administraţiei eparhiale.
În cadrul şedinţei administrative, opt dintre vechii protopopi ai eparhiei amintite au fost reconfirmaţi în funcţii, iar trei preoţi au fost prezentaţi ca noi protoierei în unităţi administrative din cadrul Arhiepiscopiei Sibiului.
Astfel, părintele Mihai Naicu de la Parohia Agnita I a fost numit protopop de Agnita, judeţul Sibiu, părintele Alexandru Petrica de la Comăna de Jos a fost desemnat a conduce Protopopiatul Rupea, judeţul Braşov, iar părintele Petru Toader Damian de la Parohia Gura Râului II este noul protopop de Sălişte, judeţul Sibiu.
Noii protopopi au fost felicitaţi de ierarhi şi participanţii la şedinţă pentru noua funcţie şi au fost îndemnaţi să răspundă cu multă responsabilitate la chemarea chiriarhului de a fi reprezentantul acestuia în unitatea administrativă încredinţată.
Atât noii protopopi, cât şi cei care încep acum un nou mandat au datoria să sprijine parohiile în lucrarea pastoral-misionară, administrativă, culturală şi socială
prin proiectele eparhiale sau cele de la nivel de Patriarhie şi prin toate programele pe care administraţia eparhială le elaborează cu scopul de a intensifica activităţile bisericeşti.
Evaluare periodică a activităţilor
Pe ordinea de zi a şedinţei s-au aflat mai multe probleme de ordin administrativ şi pastoral-misionar, la care cei 11 protopopi trebuie să răspundă cu promptitudine şi să implementeze mai multe proiecte şi programe în protopopiate şi în parohii.
„Am discutat cu cei 11 protopopi toate hotărârile Sfântului Sinod al Bisericii Ortodoxe Române, la care trebuie să răspundem de urgenţă, apoi am amintit activităţile pe care le avem de îndeplinit în diferite protopopiate. Trebuie să finalizăm înscrierea tuturor parohiilor şi a bunurilor patrimoniale într-un program electronic, alături de personalul din eparhie. Acest program electronic ne va ajuta ca la sfârşitul fiecărui an să facem dările de seamă mult mai uşor şi cu mai multă precizie. Părinţii protopopi au fost bucuroşi pentru noile mandate primite şi i-am responsabilizat pe fiecare pentru a se ridica la nivelul aşteptărilor. Există o evaluare periodică a activităţii protopopilor şi în funcţie de implicarea lor în viaţa Bisericii şi de responsabilitatea asumată, colaborarea noastră va continua sau va fi oprită. I-am binecuvântat şi am acordat acte de apreciere celor care au încheiat activitatea de protopopi şi sperăm ca lucrările pe care le avem de împlinit în programul acestui an să le putem finaliza şi pe cele noi să le începem de pe acum“, a spus IPS Mitropolit Laurenţiu.