Noţiuni de prim ajutor ca disciplină de studiu

Un articol de: Oana Nistor - 02 Decembrie 2015

O nouă disciplină de studiu, „Noţiuni de prim ajutor”, ar putea fi introdusă în trunchiul comun al curriculumului naţional începând cu anul şcolar următor, materia urmând să fie deci obligatorie, potrivit unui proiect de modificare a legii educaţiei aflat în consultare publică până pe 30 decembrie. „Actuala pregătire necorespunzătoare a populaţiei privind acodarea primului ajutor e cauzată în primul rând de slaba eficienţă a actualelor programe. De cele mai multe ori avem de-a face cu o abordare superficială şi sumară în cadrul orelor de dirigenţie, biologie sau educaţie fizică sau cu predarea sporadică de către diverse organizaţii sau persoane. Scopul legii este de a corecta aceste deficienţe şi de a introduce noţiunile de prim ajutor ca disciplină obligatorie de studiu”, se arată în expunerea de motive a propunerii legislative. În opinia iniţiatorilor proiectului de lege, „foarte multe vieți pot fi salvate în caz de accident rutier, incendii sau cutremure, dacă victimele primesc imediat primul ajutor”. Ministerul Edu­cației împreună cu Ministerul Sănătății vor stabili condițiile pe care trebuie să le îndeplinească profesorii care vor preda cursurile de prim ajutor. În prezent, mulți dintre cei care doresc să învețe să acorde primul ajutor sunt nevoiți să urmeze cursuri opționale sau chiar cursuri cu plată.

Sindicatele din învăţământul preuniversitar şi-au exprimat susţinerea faţă de studierea noţiunilor de prim ajutor de către elevi. Potrivit preşedintelui FSLI, Simion Hăncescu, este nevoie de cursuri de prim ajutor pentru că „în ţara noastră se poate întâmpla oricând o catastrofă, un cutremur puternic, inundaţii sau orice altă tragedie”.