Obiective turistice din judeţul Hunedoara vizitate de copii

Un articol de: Valentin Birău - 13 Feb 2014
La începutul acestei săptămâni, 75 de copii, beneficiari ai centrelor educaţionale din Timişoara, Lugoj şi Făget, însoţiţi de coordonatorii centrelor, de un animator socio-educativ şi de un ghid turistic, au vizitat mai multe locuri deosebite din judeţul Hunedoara. 
 
Copiii au poposit mai întâi la Ce­tatea Devei, apoi au vizitat Muzeul Civilizaţiei Dacice şi Romane şi fostul palat „Magna Curia“ sau Castelul Bethlen, cea mai veche clădire monument istoric ce se păstrează în Deva. Grupul s-a îndreptat apoi spre Mănăstirea Crişan, lăcaş de cult ce datează din secolele XVI-XVII. „Este prima serie de excursii organizate de Ar­hi­episcopia Ti­mi­şoa­rei în cadrul proiectului «Reţea in­ter­re­gională de centre edu­ca­ţio­nale». Am pornit de la Ti­­mişoara spre Deva încă de di­mi­neaţă, iar copiii au fost foarte entuziaşti şi nerăbdători să vadă obiectivele stabilite în această excursie. Cei mai mulţi dintre ei nu au mai fost niciodată într-o excursie, din cauza situaţiei materiale precare a familiilor sau din cauza lipsei oportunităţilor de a participa la un astfel de eveniment“, a precizat Gabriela Crăciun, coordonatorul Centrului e­du­ca­ţional „ANTIMIS“ Timişoara. 
 
Centrele educaţionale „ANTIMIS“ din Timişoara, „Sfântul Nicolae“ - Lugoj şi „Pa­triarh Miron Cristea“ - Făget func­ţionează în cadrul proiectului „Reţea interregională de centre edu­ca­ţio­nale“, derulat de Asociaţia Filantropia Ortodoxă Alba Iulia în parteneriat cu Ar­hiepiscopia Timişoarei şi cofinanţat prin Programul O­pe­­ra­ţio­nal Sectorial Dezvoltarea Re­surselor Umane 2007-2013. În judeţul Timiş funcţionează cinci astfel de centre edu­ca­ţionale, în loca­lităţile Timi­şoa­ra, Lugoj, Deta, Făget şi Sân­nicolau Mare. În fiecare cen­tru educaţional sunt beneficiari câte 25 de copii din familii sărace sau aflaţi în risc de abandon şcolar. Aceştia be­ne­ficiază zilnic de o masă caldă şi o gustare rece, sprijin în efectuarea temelor şi meditaţii pentru scăderea riscului de eşec şcolar. De asemenea, co­piii primesc şi burse sociale, rechizite şi materiale didactice. În cadrul centrelor, beneficiarii participă la activităţi de petrecere a timpului liber, de formare a deprin­derilor practice şi de întreţinere a spaţiului personal. Ei sunt încurajaţi să comunice în orice ocazie, să îşi exprime sentimentele, ne­mul­ţumirile şi do­rin­ţele într-un mod constructiv, fără a-i de­ranja sau a-i leza pe ceilalţi, să înveţe să îşi cu­noas­că şi să-şi apere drepturile prin intermediul comunicării cu ceilalţi.