Patriarhul României a sfinţit o nouă biserică în Drumul Taberei
Ieri, 17 mai 2009, Preafericitul Părinte Daniel, Patriarhul Bisericii Ortodoxe Române, înconjurat de un sobor de preoţi şi diaconi, a oficiat slujba de sfinţire a bisericii cu hramurile „Naşterea Maicii Domnului”, „Sfinţii Împăraţi Constantin şi Elena” şi „Sfântul Mucenic Emilian de la Durostorum”, situată în cartierul Drumul Taberei, str. Târgu Neamţ nr. 12 C, în apropierea Parcului Drumul Taberei.
După săvârşirea Sfintei Liturghii de către Preasfinţitul Varsanufie Prahoveanul, Episcop-Vicar al Arhiepiscopiei Bucureştilor, Preafericirea Sa a ţinut pentru cele câteva mii de credincioşi prezenţi un cuvânt de învăţătură în care a explicat înţelesurile duhovniceşti ale Evangheliei Duminicii a cincea după Paşti, a femeii samarinence, care se referă şi la taina Bisericii lui Hristos, explicând legătura cu slujba sfinţirii noii biserici.
„Mântuitorul Iisus Hristos dărâmă bariere mentale”
Părintele Patriarh Daniel a arătat că din Evanghelia ce s-a citit ieri la Sfânta Liturghie se arată că „Mântuitorul Iisus Hristos dărâmă bariere mentale atunci când trece graniţe geografice, şi anume bariera mentală a complexului de superioritate faţă de alţii. Mântuitorul Iisus Hristos, prin această rupere a barierelor mentale, a vindecării de complexul de superioritate prefigurează deja taina Bisericii care este formată nu numai din iudei, ci şi din alte popoare, alte neamuri. Prin faptul că Mântuitorul Hristos cere apă de la această femeie ne arată că El doreşte să cheme la mântuire, să cheme în Biserica Sa toate popoarele, nu numai poporul ales”.
Întâistătătorul Bisericii noastre a arătat, de asemenea, că o a doua barieră mentală desfiinţată de Mântuitorul Iisus Hristos este complexul superiorităţii bărbatului faţă de femeie, iar „Mâintuitorul Iisus Hristos, prin faptul că vorbeşte, ca bărbat iudeu, cu o femeie de altă credinţă şi de alt neam, ne arată că în Biserica Lui cheamă la sfinţenie şi mântuire nu numai bărbaţi, ci şi femei, şi astfel vom vedea o mulţime de sfinte femei în Biserică”.
Centrul acestei Evanghelii, Hristos - Izvorul apei celei vii
În urma convorbirii cu Hristos, această femeie devine mărturisitoare a Lui şi aduce la Hristos o cetate întreagă, iar prin această venire a samarinenilor la Hristos este prefigurată Biserica. Întâistătătorul Bisericii noastre a subliniat că centrul acestei Evanghelii este faptul că „Iisus Hristos este izvorul apei celei vii. Mântuitorul, ca şi cunoscător al sufletelor şi Învăţător dumnezeiesc, începe de la lucruri obişnuite, banale, materiale, care întreţin viaţa trupească, viaţa biologică şi apoi trece pe un plan superior, acela al vieţii spirituale, al vieţii sufleteşti, şi când cere femeii apă din fântâna cea pământească, El o face pentru a intra în dialog cu femeia samarineancă şi a ajunge la un nivel mai înalt, la apa cea vie”.
Daruri, diplome şi distincţii
La finalul slujbei de sfinţire la care au participat şi numeroase autorităţi locale şi de stat Patriarhul României a oferit unor ctitori de seamă a noului lăcaş sfinţit diploma de onoare „Sfinţii Împăraţi Constantin şi Elena”, iar altori binefăcători ai sfântului lăcaş le-a oferit diploma de vrednicie „Sfântul Cuvios Dimitrie cel Nou”.
Părintelui paroh Constantin Ţincu, precum şi părintelui slujitor Emilian Ţincu Întâistătătorul Bisericii noastre le-a oferit Crucea Patriarhală clasa I, iar preoţii slujitori Ristea Sergiu şi Ivan Mihail, care au ostenit şi au vegheat la ducerea la bun sfârşit a tuturor lucrărilor, au primit rangul de iconom stravofor.
În încheiere, parohul bisericii, părintele Constantin Ţincu, a oferit, în biserica de lemn a parohiei, Părintelui Patriarh Daniel, o icoană a hramului cu praznicul „Naşterea Maicii Domnului”, iar Preafericirea Sa a mai oferit părinţilor slujitori o cruce de binecuvântare, precum şi albumul „Duhul Sfânt a înnoit-o”, dedicat în exclusivitate restaurării şi resfinţirii Catedralei patriarhale, precum şi primul volum din seria Studia Basiliana, intitulat „Sfântul Vasile cel Mare, închinare la 1.630 de ani”.