Pe scurt
Britanicii, încurajaţi să consume produse autohtone
Cotidianul britanic „Daily Mirror“ a lansat o campanie de încurajare a publicului să cumpere numai produse britanice, pentru a-şi ajuta companiile naţionale să facă faţă mai uşor crizei şi să nu-şi disponibilizeze angajaţii. „Este timpul ca noi, cei din Marea Britanie, să ne preocupăm de noi înşine. Să fim serioşi; nimeni altcineva nu ne va ajuta. Tot ce trebuie să facem este să cunoaştem care sunt produsele şi serviciile oferite de companiile britanice şi să luăm decizia de a le sprijini mai întâi pe aceasta“, se afirmă, în mesajul semnat în ediţia de luni a „Daily Mirror“, de către Sir Alan Sugar, cunoscut om de afaceri şi vedetă mediatică în Marea Britanie. El cere tuturor producătorilor britanici să sprijine campania „Buy British“ (Cumpără britanic), marcându-şi clar produsele cu un mic steag britanic, pentru ca publicul să recunoască mai uşor produsele autohtone. Se pot depune cereri pentru comerţul stradal de Mărţişor Primăria Sectorului 2 a început să primească, de la cei interesaţi să obţină autorizaţii temporare, cererile pentru autorizarea comerţului cu produse, cum ar fi mărţişoarele şi alte cadouri, specifice zilelor de 1 şi 8 Martie. Astfel, peste 200 de mici meşteşugari şi-au anunţat intenţia de a-şi vinde produsele în sectorul 2, mulţi dintre ei solicitând chiar două sau trei spaţii comerciale. Autorizaţiile urmează să fie aprobate şi eliberate de Primăria Sectorului 2 începând cu data de 16 februarie, produsele specifice putând fi comercializate în intervalul 19 februarie-8 martie a.c. Principalele zone puse la dispoziţie de Primăria Sectorului 2, pentru utilizarea temporară a locurilor publice, sunt în piaţa Rosetti, Piaţa Iancului, Calea Moşilor, Şoseaua Colentina, Şoseaua Ştefan cel Mare, Şoseaua Mihai Bravu, Bulevardul Carol şi Bulevardul Dacia. Amenzi date pentru nerespectarea drepturilor nefumătorilor Inspectorii Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor au verificat, în perioada 5-16 ianuarie 2009, respectarea Legii 349/2002 pentru prevenirea efectelor consumului produselor din tutun la peste 2.150 de operatori economici din alimentaţia publică, discoteci şi alte spaţii publice cu destinaţie similară, se arată într-un comunicat al ANPC. Astfel, au fost controlate restaurante, baruri, bufete, cafenele, pizzerii, fast-food-uri şi cofetării, dar şi discoteci, cluburi, săli de biliard sau cazinouri. Astfel, 3% din totalul celor controlaţi aveau spaţiile puse în întregime la dispoziţia fumătorilor, în cazul a 7% din total delimitarea spaţiilor nu asigura izolarea completă a fumătorilor de nefumători. Neasigurarea unei ventilaţii funcţionale în spaţiile destinate fumătorilor s-a constatat la 69 operatori economici (3% din totalul celor controlaţi).