Pe scurt
Campanie de salvare a Ştrandului Tineretului
Câteva zeci de bucureşteni s-au alăturat, duminică, demersului iniţiat de Grupul de Dialog Social, cu privire la salvarea şi readucerea în circuitul public şi sportiv a Ştrandului Tineretului. „Facem, în continuare, presiuni şi solicităm ANS să facă demersuri serioase pentru recuperarea completă a bazei“, a spus organizatorul campaniei, preşedintele GDS, Radu Filipescu. Potrivit şefului GDS, contractul încheiat de Agenţia Naţională pentru Sport cu o firmă privată reprezintă „o catastrofă“. În această campanie, s-a implicat şi primarul sectorului 1, Andrei Chiliman, care a fost, duminică, alături de protestatari. În opinia edilului, ANS a acţionat „fără responsabilitate“ în ultimii 16 ani, pierzând numeroase baze sportive, şi a dat ca exemplu un aviz eliberat de Agenţie, pentru desfiinţarea unor construcţii la fostul Ştrand Străuleşti. „Nu poţi să admiţi cu atâta uşurinţă transformarea unei baze sportive în zonă imobiliară. Aici e marea problemă, faptul că anumiţi funcţionari publici, probabil nu întâmplător şi nu pe degeaba, dau astfel de avize“, a declarat primarul. La acţiunea de duminică, alături de GDS, s-au aflat şi reprezentanţi ai organizaţiilor Alianţa Civică, Eco Civica, Salvaţi Bucureştiul, Agenţia de Monitorizare a Presei şi Fundaţia Sportul Românesc, precum şi persoane implicate în activitatea sportivă. Interes mare pentru autostrada Arad-Timişoara La licitaţia de atribuire a contractelor de proiectare şi execuţie a autostrăzii Arad-Timişoara, care va avea loc în luna august, s-au precalificat şapte companii. Potrivit Ministerului Transporturilor, termenul de depunere a ofertelor tehnice la licitaţia finală a fost stabilit pentru data de 18 august. Durata de realizare a lucrărilor la autostradă va fi de 24 de luni, cu o perioadă de garanţie tot de 24 de luni. Reprezentanţii Guvernului apreciază că, pentru lucrările de construcţie a tronsonului de autostradă Arad-Timişoara, contractul va fi semnat până în 25 septembrie. Autostrada se va întinde pe o lungime de 32 de km, finanţarea de 270 de milioane de euro fiind asigurată de Banca Europeană de Investiţii şi de Guvernul României. Proiectul include şi realizarea a 24 de poduri şi pasaje, realizarea unui pod peste Mureş, la ieşirea din Arad, a patru ieşiri de pe autostradă pentru judeţul Arad şi a trei ieşiri de pe autostradă pentru Timiş. Termenele de începere ale lucrărilor la acest tronson de autostradă au fost amânate de mai multe ori până în prezent. În absenţa unei hotărâri de Guvern, nu pot fi demarate nici procedurile de expropriere, privind terenurile pe care se va ridica autostrada.