Pe scurt

Data: 31 Ianuarie 2008

Venituri de 600.000 de euro pentru Romsilva, din închirierea cabanelor vânătoreşti

Regia Naţională a Pădurilor (RNP) Romsilva a încasat anul trecut peste 600.000 de euro din închirierea cabanelor vânătoreşti aflate în administrare, în creştere cu circa 100.000 de euro faţă de 2006, a declarat directorul comercial al RNP, Cristian Apostol. „La ora actuală, avem în circuitul turistic 206 cabane - circa 1.000 de locuri - din 240 aflate în administrare, dar nu toate prezintă interes pentru silvo-turism. De regulă, cele de pe Valea Prahovei sunt cele mai solicitate pentru închiriere“, a spus Apostol. Acesta a precizat că, deşi există peisaje deosebite în zonele unde se află cabanele, nu toate sunt la standardele cerute de turişti sau de vânătorii români şi străini. „O parte dintre cabanele introduse în circuitul turistic de Romsilva au nevoie de investiţii pentru a oferi anumite standarde. Estimez că, în minim 2-3 ani, le vom putea aduce la un nivel corespunzător“, a subliniat directorul Romsilva. Deşi într-o primă etapă regia nu a înregistrat încasări spectaculoase din această activitate de silvo-turism, ea prezintă un mare potenţial în viitor, ţinând cont de faptul că aceste spaţii de cazare vor fi introduse într-un sistem informatic de gestiune. „Vizualizarea spaţiilor de cazare disponibile, descrierea fiecărei cabane cu serviciile oferite, drumurile de acces şi rezervarea lor se vor face în timp real, on-line, sistemul urmând să intre în vigoare la 1 martie 2008“, a explicat Cristian Apostol. În cadrul activităţii de silvoturism, Romsilva oferă şi posibilitatea organizării unor partide de vânătoare, în sezon, de regulă toamna şi iarna, pentru speciile de păsări şi animale prevăzute în normele legale. Potrivit datelor RNP, preţurile actuale pentru o noapte de cazare în cabanele regiei variază de la 25 lei/persoană, până la maxim 120 lei/persoană, într-o cabană de trei stele, cu toate condiţiile. Bucureştiul va fi promovat ca destinaţie pentru turiştii de afaceri Principalele produse turistice care vor fi promovate în acest an de către autorităţile din domeniu vor fi turismul de afaceri şi vizitele de scurtă durată din Bucureşti şi alte oraşe importante, turismul cultural, cel balnear, litoralul, geoturismul şi turismul rural şi sporturile de iarnă. „Bugetul alocat acţiunilor cuprinse în programul anual de marketing şi promovare turistică în anul 2008 este de aproximativ opt milioane de euro“, se arată într-un comunicat al Ministerului pentru Comerţ, Turism, IMM şi Profesiuni Liberale. Principalele pieţe turistice pe care România va fi promovată sunt Germania, Italia, Franţa, Marea Britanie, Irlanda, SUA şi Canada, urmate de aşa-numitele pieţe secundare - Ungaria, Israel, Austria, Spania, Belgia, Olanda şi Luxemburg. O a treia categorie sunt pieţele de oportunitate: Polonia, Japonia, ţările nordice, Federaţia Rusă, Republica Moldova şi China.