Pe scurt

Data: 03 Decembrie 2007

Tarife majorate la serviciile poştale, din ianuarie

Compania Naţională Poşta Română va majora, începând cu data de 3 ianuarie 2008, tarifele pentru o serie de servicii poştale interne şi internaţionale. Astfel, trimiterile de corespondenţă de până la 20 de grame vor costa un leu, faţă de 0,80 lei în prezent, cele interne de corespondenţă cu greutatea între 21 şi 50 de grame se vor scumpi cu 50 bani şi vor ajunge la 1,6 lei, iar cele de corespondenţă cu greutatea cuprinsă între 1.000 şi 2.000 de grame vor costa şapte lei, faţă de 6,9 lei în prezent. Tarifele pentru recomandatele interne vor fi de 1,4 lei (plus 0,4 lei), iar cele pentru recomandatele externe - şase lei (plus 0,4 lei). Pentru coletele interne tariful de înregistrare va fi de 1,2 lei (un leu în prezent), iar tariful per kilogram sau fracţiune de kg se va situa la 1,2 lei (un leu în prezent). În cazul coletăriei anunţate, tariful de înregistrare va fi de 1,5 lei (plus 40 bani), cel pentru primul kilogram - doi lei (plus 0,5 lei), iar cel pentru următorul kg sau fracţiune de kg - 1,5 lei (plus 0,5 lei). Tarifele practicate din ianuarie pentru distribuire programată vor fi de doi lei până la cinci kg şi de trei lei peste cinci kg, iar pentru factaj (distribuire la/de la domiciliu) - doi lei pentru maxim cinci kg şi trei lei peste cinci kg. În cazul serviciului de publicitate prin poştă Infadres, preţurile vor fi identice cu cele ale trimiterilor interne de corespondenţă. O nouă etapă de lucru la pasajul Basarab Primăria Capitalei a anunţat, vineri, al doilea moment important în evoluţia proiectului de construcţie la Pasajul Basarab, prin începerea lucrărilor de turnare a betonului la radierul podului. „Radierul va ţine o structură de peste 300 de metri, cu o înălţime de 80 de metri din planşeul podului. Se folosesc peste 9.000 de tone de beton şi 900 de tone de armătură sub acest radier, care va lega 58 de coloane din beton armat adânci de 30 de metri“ - a explicat Gheorghe Udrişte, directorul general al Direcţiei de Transporturi şi Siguranţa Circulaţiei din Primăria Capitalei, care coordonează acest proiect. „Este o lucrare deosebit de importantă, care se desfăşoară fără să afecteze în mare măsură traficul pietonal şi rutier în zonă. Sperăm să trecem cu uşurinţă peste această lucrare“ - a afirmat Udrişte. El a precizat că exproprierile care vizează construcţia pasajului sunt rezolvate de municipalitate în proporţie de 90%, în instanţă fiind pe rol procese pentru circa 80 de imobile. „Suntem în instanţă cu unii proprietari, care contestă sumele acordate de noi pentru despăgubiri, dar sperăm să câştigăm“, a spus reprezentantul Primăriei Capitalei. Pasajul Basarab va urma linia şoselei Orhideelor, va supratraversa zona Orhideelor, intersecţia Calea Plevnei, Giuleşti, Orhideelor şi râul Dâmboviţa şi va coborî la sol în şoseaua Grozăveşti. Podul de la Grozăveşti se va lărgi cu zece metri. Pasajul va avea o linie dublă de tramvai şi două benzi pe sens. Pasajul coboară la sol înainte de Podul Grozăveşti, după care se înscrie pe traseul străzii Vasile Milea.