Pe scurt
Creditul la domiciliu, o nouă găselniţă a băncilor
Creditul la domiciliu este o soluţie pentru situaţiile când aveţi nevoie urgentă de un împrumut. Reprezentantul instituţiei de creditare vine la voi acasă, nu vă trebuie multe acte, iar răspunsul este foarte rapid. Există, totuşi, un inconvenient: dobânzile sunt mai mari decât la un credit obişnuit. Creditul la domiciliu se adresează, în general, persoanelor care au nevoie urgentă de finanţare şi care preferă serviciul rapid. În plus, împrumutul la domiciliu se adresează şi celor care nu pot obţine împrumuturi de la bancă: fie pentru că au venituri modeste, fie pentru ca doresc un împrumut de o valoare mică. Împrumutul la domiciliu este şi pentru cei care sunt înregistraţi cu restanţe la Biroul de Credit. Avantajele creditului la domiciliu: rambursarea ratelor este foarte flexibilă, iar întârzierile nu se penalizează, astfel că, dacă aveţi probleme, societăţile de finanţare vă reeşalonează ratele, fără costuri suplimentare. La capitolul dezavantaje, primul pe listă este costul ridicat al creditării, dobânda fiind mult mai mare decât în cazul creditelor obişnuite. Spre exemplu, pentru un credit de 500 de lei acordat pe şase luni, costul total al creditării este de peste 250 de lei, ceea ce înseamnă că veţi plăti în final mai mult de 750 de lei pentru împrumutul iniţial de 500 de lei. Rata săptămânală este de aproape 29 de lei, în acest caz, dobânda anuală efectivă este de aproape 437,4%. Societăţile de finanţare motiveaza costul ridicat de finanţare prin riscul foarte mare pe care şi-l asumă atunci când acordă împrumuturi persoanelor cu venituri modeste sau cu probleme la Biroul de Credit. În plus, acestea spun că au cheltuieli mari pentru că agenţii se deplasează la domiciliu în momentul în care acordă creditul, dar şi de fiecare dată când încasează ratele. Se ieftinesc convorbirile în roaming Miniştrii europeni ai telecomunicaţiilor au adoptat o directivă, care prevede diminuarea tarifelor în roaming la telefonia mobilă. Astfel, tarifele efectuate în reţelele de telefonie mobilă se ieftinesc considerabil din acest an, în Uniunea Europeană. Apelurile făcute din străinătate vor fi de 49 de eurocenţi pentru un minut de convorbire în primul an după adoptare, de 46 în al doilea şi de 43 în cel de-al treilea. La apelurile primite în străinătate, preţurile vor scădea de la 24 de eurocenţi în primul an la 22 în al doilea şi la 19 în al treilea an. Reducerile vor fi foarte diferite de la ţară la ţară. În unele state europene, ele vor scădea până la 70 de procente, în timp ce, în altele, reducerile vor fi superficiale. Reglementarea Uniunii Europene se referă doar la preţul convorbirilor telefonice, nu la transmisia de date sau la preţul SMS-urilor şi MMS-urilor. În prezent, preţul mediu al unui minut de convorbire dintr-o ţară europeană în alta depăşeşte un euro. Utilizatorii ar putea beneficia de noi tarife în toamnă, şi nu la vară, aşa cum promisese iniţial Comisia Europeană, pentru că, legislaţia prevede şi o perioadă de trei luni pentru informarea consumatorilor şi adaptarea companiilor la noua legislaţie.