Peste 7 milioane de lei pentru exproprierile autostrăzii Bucureşti-Braşov

Data: 20 Martie 2008

Ministerul Transporturilor va aloca 7,14 milioane de lei pentru exproprieri pe traseul viitoarei autostrăzi Bucureşti-Braşov, mai exact pe tronsonul Bucureşti-Ploieşti, potrivit unui proiect de hotărâre de guvern aflat în dezbatere publică. Potrivit actului normativ, cele 7,14 milioane de lei vor fi necesare pentru exproprierea a 136 de imobile din trei localităţi- Dascălu, Ştefăneştii de Jos şi Nuci - din Judeţul Ilfov, cu o suprafaţă de 176.000 de metri pătraţi. Ministerul Transporturilor va aloca circa 60 milioane de euro de la buget pentru lucrări la Autostrada Bucureşti-Braşov, în 2008, potrivit Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR). Peste 214 milioane de lei (60 de milioane de euro) vor fi alocate pentru lucrări la cele două tronsoane ale autostrăzii, şi anume Bucureşti-Moara Vlăsiei (19,5 kilometri), ce va fi realizat de compania italiană Pizarotti/Tirena Scavi, şi Moara Vlăsiei-Ploieşti (42 de kilometri), la care lucrează consorţiul format din companiile Spedition UMB, PA & CO Internaţional şi Euro Construct Trading. Dacă la tronsonul Moara Vlăsiei-Ploieşti lucrările au început anul trecut, în primăvară, pe primul tronson lucrările vor începe cel mai devreme pe 15 aprilie 2008, atunci când CNADNR va emite certificatul de începere a lucrărilor. Tronsonul Moara Vlăsiei-Ploieşti ar trebui să fie gata la sfârşitul anului 2009. În schimb, Pizarotti va finaliza lucrările la tronsonul său în iunie 2010, deoarece contractul prevede finalizarea lucrărilor în termen de 36 de luni începând cu data de 6 iunie 2007. Cel mai devreme, în vara anului 2010, şoferii vor avea o alternativă la Drumul Naţional 1, Autostrada Bucureşti-Ploieşti. Singura plată făcută până în prezent de CNADNR, deşi lucrările au început în martie 2007, a fost de circa 2,2 milioane euro pentru consorţiul care lucrează pe tronsonul Moara Vlăsiei-Ploieşti. Alături de cele două tronsoane, Autostrada Bucureşti-Braşov va mai avea un tronson, Comarnic-Braşov, al cărui constructor va fi ales în luna ianuarie a anului viitor, lucrările urmând să înceapă în primăvara anului 2009. Tronsonul Comarnic-Braşov va fi realizat însă în concesiune, ceea ce înseamnă că va fi finanţat, proiectat şi construit de aceeaşi companie sau consorţiu, care îl va şi administra pe o perioadă de 30 de ani, pentru a-şi recupera investiţia.