Pregătirea antiseismică va fi introdusă în programa şcolară
▲ Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti (IŞMB) va introduce în curricula şcolară, valabilă pentru anul 2008-2009, patru îndrumare cu privire la pregătirea antiseismică, a anunţat, ieri, inspectorul general adjunct al IŞMB, Gabriela Ionescu, în cadrul unei întâlniri cu directorii de unităţi şcolare ▲ Ministrul Dezvoltării Lucrărilor Publice şi Locuinţelor, Laszlo Borbely, a atras atenţia asupra faptului că Bucureştiul este al doilea oraş din Europa, după Lisabona, în ceea ce priveşte riscul seismic ▲
Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti (IŞMB) va introduce, în anul şcolar 2008-2009, în curricula şcolară, patru îndrumare cu privire la pregătirea antiseismică, a anunţat, ieri, inspectorul general adjunct al IŞMB, Gabriela Ionescu, în cadrul unei întâlniri cu directorii de unităţi şcolare. „Elevii din clasele mici pot învăţa despre seisme şi ceea ce trebuie făcut în caz de cutremur în cadrul orelor de curs, iar elevii din gimnazii şi din licee în timpul orelor de dirigenţie sau educaţie cetăţenească“, a precizat Gabriela Ionescu. Pentru clasele I şi a II-a este destinată prima parte a îndrumarului, care poartă titlul „Recomandări pentru elevii din învăţământul primar“. Partea a doua a îndrumarului cuprinde cunoştinţe şi recomandări pentru elevii din învăţământul primar, clasele a III-a şi a IV-a, iar partea a treia conţine cunoştinţe şi recomandări pentru elevii din învăţământul gimnazial, clasele V-VIII. Ultima parte a îndrumarului este destinată elevilor din învăţământul liceal. Bucureştiul, al doilea oraş din Europa în ceea ce priveşte riscul seismic Prezent la întâlnire, ministrul Dezvoltării Lucrărilor Publice şi Locuinţelor, Laszlo Borbely, a atras atenţia asupra faptului că Bucureştiul este al doilea oraş din Europa, după Lisabona, în ce priveşte riscul seismic. Ministrul a subliniat că, în Bucureşti, există 120 de clădiri cu peste patru etaje, construite înainte de 1940, cele mai multe fiind expuse unui posibil cutremur. Dintre acestea, în ultimii ani au fost consolidate doar zece, întrucât o parte a locatarilor nu a fost de acord cu începerea lucrărilor de consolidare. „Am reuşit să schimbăm legislaţia, astfel încât, chiar dacă unii proprietari nu-şi dau acceptul, lucrările de consolidare a clădirilor să înceapă la ordinul primarului“, a spus Borbely. Potrivit ministrului, partea de proiectare a lucrărilor este finanţată de la bugetul de stat, iar execuţia poate fi plătită de locatari, în rate calculate pentru un termen de 25 de ani. În opinia ministrului, nu numai consolidarea clădirilor este importantă, ci şi partea de pregătire a populaţiei. „Profesorii, diriginţii, directorii de şcoli au obligaţia să folosească la ore cele patru îndrumare pe diferite categorii de vârstă“, a subliniat Laszlo Borbely. Seismul este principalul tip de risc cu care se confruntă România Prezent la întâlnirea cu directorii de unităţi şcolare, ministrul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului, Cristian Adomniţei, a declarat că seismul este principalul tip de risc cu care se confruntă România şi, mai ales, locuitorii Capitalei. „Nu aş vrea, însă, ca toată atenţia să fie îndreptată asupra riscului seismic, ci şi asupra celorlalte riscuri, precum consumul de droguri sau de băuturi alcoolice“, a adăugat Cristian Adomniţei. Ministrul Educaţiei a subliniat că educaţia antiseismică trebuie făcută încă din şcoală, deoarece „tinerii sunt cei mai receptivi la acest tip de activităţi“. Şeful Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă, Aurel Udor, a anunţat că, în luna mai, va fi pregătit un program de exerciţii de simulare a cutremurelor, pentru toate şcolile în care învaţă copii cu dizabilităţi.