Premii pentru cei mai buni studenţi români
Tineri români cu rezultate academice şi extracurriculare de excepţie din ţară şi de peste hotare au fost premiaţi săptămâna trecută în cadrul celei de-a X-a ediţii a Galei Ligii Studenţilor Români din Străinătate (LSRS), care a avut loc în Aula Universităţii Politehnica din Bucureşti.
Marele Premiu a fost obţinut de Iuliana Ţâbian, de la Imperial College London, Marea Britanie.
Câştigătoare la categoria Studentul anului în România a fost Ioana Marcela Brînzac de la Universitatea de Medicină şi Farmacie Târgu Mureş, la categoria Europa Universitar - Cristina Gherghişan-Filip, University of East Anglia, câştigătorul la categoria Europa Post-Universitar a fost Ovidiu Csilik, de la Carnegie Institute for Science Stanford - SUA, la categoria Alte Continente - Radu Sava, de la Universitatea Tsinghua, Beijing, China.
La categoria America de Nord a câştigat Cătălina Paula Spătărelu, de la Dartmouth College din SUA, la categoria Arte - Elena Andreea Teleagă, de la Slade School of Fine Arts, University College London, la categoria Erasmus - Daniela Androaie, de la ISAE Supaero, din Franţa.
Prezent la festivitate, preşedintele Academiei Române, Ioan Aurel Pop, a afirmat că prin forţa studenţilor s-a construit România Mare, iar Unirea au făcut-o şi studenţii, alături de dascălii lor.
„Cei care au dat entuziasmul extraordinar şi forţă au fost tinerii şi mai ales studenţii. Cea mai avansată idee în secolul al XIX-lea şi la început de XX se chema stat naţional şi însemna distrugerea imperiilor multinaţionale şi construirea statelor naţionale, iar studenţii români nu au făcut decât să se înscrie în ideea generală europeană cea mai generoasă a timpului. (...) Prin forţa studenţilor s-a construit România Mare sau România întregită. Unirea au făcut-o şi studenţii, alături de dascălii lor, pentru că universitatea înseamnă comunitatea magiştrilor şi discipolilor”, a spus preşedintele academiei.
Gazda evenimentului, rectorul UPB, Mihnea Costoiu, a amintit că Politehnica a intrat în cel de-al doilea secol „de viaţă” şi a subliniat importanţa comunităţii formate în această instituţie de învăţământ.