Prima şedinţă de instruire
Prima şedinţă de instruire a formatorilor din cadrul proiectului "Alege Şcoala! 2" pentru preoţii din Episcopia Caransebeşului, s-a desfăşurat pe 19 octombrie, în sala de festivităţi a Centrului Eparhial.
La această sesiune de informare au fost prezenţi 35 de preoţi din protopopiatele Caransebeş şi Băile Herculane şi experţii formatori din cadrul proietului: părintele conf. univ. dr. Erdei Miron, reprezentantul Patriarhiei Române şi Bîja Andrei Mihail, de la Fundaţia World Vision România. Proiectul "Alege şcoala! 1" a fost iniţiat în anul 2009, de către Patriarhia Română şi Fundaţia World Vision România, pentru 10 eparhii din Mitropolia Munteniei şi Dobrogei şi Mitropolia Moldovei şi Bucovinei, şi are ca scop prevenirea şi combaterea fenomenului abandonului şcolar şi a delincvenţei juvenile la copiii din mediul rural şi urban cu vârste cuprinse între 6 şi 16 ani. Proiectul este cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013. La proiect participă 85 de parohii din Caransebeş La al III-lea congres naţional "Hristos împărtăşit copiilor", ţinut la Palatul Patriarhiei în perioada 1-2 septembrie 2010, programul de prevenire a abandonului timpuriu al şcolii "Alege şcoala!" a fost extins la nivel naţional, urmând a fi implementat în 19 eparhii din ţară, între care şi Episcopia Caransebeşului, cu 85 de parohii, împărţite în două grupe. Proiectul "Alege Şcoala 2" presupune sesiuni de informare şi formare a preoţilor, organizarea taberelor de creaţie (pentru 3.000 de copii) şi un concurs naţional cu o tematică aleasă în prealabil. La nivelul fiecărei parohii vor fi incluşi în proiect nouă copii, dintre care trei vor merge în taberele organizate. Faţă de proiectul "Hristos împărtăşit copiilor", în cadrul căruia preotul ţine la biserică o cateheză bazată pe dialog cu tinerii, proiectul "Alege şcoala!" este destinat copiilor cu probleme sociale din cauza sărăciei părinţilor sau din cauza faptului că părinţii sunt plecaţi în străinătate şi sunt în pericol de a abandona şcoala. În cadrul comunităţii parohiale, copiii cuprinşi în proiect trebuie să simtă că cineva le poartă de grijă, dezinteresat, cu dragoste şi dăruire părintească.