Primele de Crăciun rămân la fel ca anul trecut
Beneficiile acordate angajaților de către firmele sau instituțiile la care lucrează nu vor fi mai mari comparativ cu anul trecut decât în puține cazuri. Astfel, doar doi din zece angajatori vor acorda salariaţilor prime de Crăciun mai mari decât cele de anul trecut, însă cei mai mulţi, respectiv şapte din zece, nu vor majora deloc valoarea beneficiilor, în timp ce la una din zece companii salariaţii vor primi chiar mai puţin decât în 2018, arată datele unui sondaj efectuat de o platformă de recrutare.
În ceea ce privește valoarea primei, aproape trei din zece angajatori vor oferi drept cadou de Crăciun cel mult 150 de lei per angajat, iar la unul din zece valoarea beneficiilor ajunge până la 300 de lei.
„Prime de sărbători cuprinse între 300 şi 500 de lei vor acorda aproape două din zece companii şi tot atâtea susţin că îşi recompensează echipa în această perioadă cu beneficii a căror valoare este peste 500 de lei. Doar unul din zece angajatori afirmă că valoarea beneficiilor va depăşi acest prag, iar ceilalţi nu au putut preciza valoarea cumulată a tuturor beneficiilor acordate angajaţilor“, se arată în sondajul BestJobs efectuat în perioada 25 noiembrie - 10 decembrie 2019, pe un eşantion de 235 companii mici, medii şi mari din România.
În cazul a mai puțin de jumătate (46,6%) dintre angajatorii care au răspuns sondajului, primele vor fi în bani, însă unii oferă la pachet şi alte beneficii. De exemplu, 27,4% vor acorda tichete-cadou salariaţilor cu ocazia Crăciunului, iar 16% aleg să-şi răsplătească echipa pentru munca depusă tot anul cu produse de sezon, în timp ce 17,8% oferă cadouri inclusiv copiilor angajaţilor. De asemenea, 45% dintre respondenţi au afirmat că vor organiza o petrecere pentru toţi membrii echipei. Zile libere suplimentare cu ocazia sărbătorilor de iarnă ca beneficiu pentru salariaţi vor acorda 8% dintre companii.
Pe de altă parte, 27,4% dintre angajatorii chestionaţi au afirmat că acordă beneficii de Crăciun tuturor angajaţilor, chiar dacă firma e pe pierdere, în timp ce alții vor alege doar anumite departamente pe care să le recompenseze. Alţi 26% dintre respondenţi susţin că valoarea beneficiilor creşte în linie cu profitabilitatea companiei. Ceea ce este valabil şi invers, pentru că 12,3% dintre angajatori afirmă că nu acordă nici un fel de prime sau cadouri de Crăciun dacă firma nu este profitabilă sau oferă doar ceva simbolic.
Potrivit sursei citate, indiferent cât de generoşi sunt angajatorii de Crăciun, atmosfera de sărbătoare se va resimţi în multe dintre companii. „În peste jumătate (52%) dintre companiile chestionate se organizează Secret Santa, iar în aproape una din două firme este împodobit un brad de Crăciun. Circa 8% dintre respondenţi declară că vor organiza inclusiv ateliere tematice (decoraţiuni, prăjituri etc.)“, se mai precizează în document.